Kampyngel i 43 liters akvarium!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rexon@
    • August 2002
    • 578

    Kampyngel i 43 liters akvarium!

    Hej! Fick kampfiskyngel för nu ca 2,5 vecka sen och några dagar efter att de börjat lära sig simma flyttade jag några till mitt 43 liters där ja bara har ancistrus (bara för att se om de skulle överleva och dropapde i lite liquifry) Det gick en vecka.. jag var borta 5 dagar och när jag kom hem i söndags vart jag förvånad när jag hittade kampfiskyngel som överlevde och hade blivit större. Resten av ynglena som var kvar i terrariet där de föddes var döda. De måste alltså ha klarat sig på algtabletter? för de är det enda jag matat med i det karet.
    Jag hoppas verkligen de klarar sig nu, hur gör jag med vattenbyten? Hur ofta ska jag byta vatten?
  • cecilia
    • January 2003
    • 754

    #2
    Om det är ett "gammalt" inkört akvarium så finns det gott om mikroorganismer som ynglen kan överleva på under sin första tid. När de blir större behöver de annan föda. Jag har matat upp mina kampfiskyngel med artemia, men det lär gå med Sera micron el. liknande också. Hur ofta du ska byta vatten (och hur mycket) beror på om du har filtrering i akvariet och hur många fiskar som finns däri. Tänk på att ha samma temperatur på bytesvattnet. Mvh Cecilia

    Kommentar

    • Rexon@
      • August 2002
      • 578

      #3
      Jaja då förstår jag hur de klarat sig.. nej jag har 2 ancistrusar bara.. ca 28 grader varmt. Vanligtvis byter jag vatten ca 2 ggr/vecka, 5 liter då varje gång.

      Kommentar

      Arbetssätt...