Kampfiskhane som slåss!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • varg
    • August 2002
    • 1002

    #16
    som jackson säger, affärerna har bara en kampfiskhanne/akvarium.

    och ja, dom kan bitas har haft dom som är nyfikna och smakar gärna på en, dock sliter dom ju inte precis loss en bit eller så. känns som om annan liten fisk (typ platy) biter på en...
    Zoon

    Kommentar

    • black_molly
      • May 2004
      • 279

      #17
      Jaså, men det känns som en liten fisk-puss ju. Tur, jag blev helt skräckslagen när jag hörde namnet "kamp"fisk.
      MVH<h6>BM</h6>

      Kommentar

      • varg
        • August 2002
        • 1002

        #18
        japp, men namnet KAMPfisk är just för hannarna slåss med varandra, en kamp mellan liv och (oftast) död ....
        Zoon

        Kommentar

        • malawi´n
          • August 2003
          • 1643

          #19
          Min hane har i alla fall börjat bygga ett skumbo, sedan två. Båda har dock varit instabila, och förstörts efter ett tag
          Väntar dock på att det ska lyckas
          (en annan fisksort som gillar att bitas är malawisar! riktigt skönt och kittlande när de nypar tag med sina små tänder. Dock gör det inte ont)

          Mvh malawi´n
          Björn Forsberg

          Kommentar

          • varg
            • August 2002
            • 1002

            #20
            om filtret är igång förstörs skumboet ... så ska du försöka odla ska du helst köra i annat kar =)
            dels för att skumboet förstörs och dels för att kamphannen kommer stressa ihjäl sig då han ska skydda boet, plocka upp yngel/ägg ...
            Zoon

            Kommentar

            • Bubbelina
              • June 2003
              • 322

              #21
              Min första kamphane var elak mot honorna i början men sedan när honorna fick gömställen och egna revir fick hannen stryk! tro det eller ej... Dumma KAMP-fiskar :P Nu har jag övergått till kamphanar som bor själva. Men din hane lugnar nog ner sig snart.

              Mvh
              "Allways look at the brhigt side of life.."

              Kommentar

              • malawi´n
                • August 2003
                • 1643

                #22
                Hm...
                Ok! men det filtret som jag här är inget innerfilter, utan ett som sitter ovanför och bara ger små "darrningar"...

                Mvh malawi´n
                Björn Forsberg

                Kommentar

                • varg
                  • August 2002
                  • 1002

                  #23
                  Ursprungligen skickat av malawi´n
                  Hm...
                  Ok! men det filtret som jag här är inget innerfilter, utan ett som sitter ovanför och bara ger små "darrningar"...

                  Mvh malawi´n
                  hmm, måste fråga; hur menar du ?
                  Zoon

                  Kommentar

                  • jackson
                    • September 2003
                    • 1242

                    #24
                    Skaffa mycket växter som flyter på ytan. Gärna mindre som han lätt kan flytta. Men skaffa även några större växter som kan ge stöd åt boet. Det kan exempelvis vara vattenpest som flyter vid ytan. Då kommer boet att ha större möjlighet att hålla (men hanen blir även bättre på att bygga bra, hållbara bon efter att övat ett tag).
                    Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                    Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                    Kommentar

                    • drifter
                      • June 2004
                      • 133

                      #25
                      om dom attackerar handen om man innreder. nej men dom kommer säkert fälla ut "hjälarsakerna" men inte hugga. dom hugger bara om den som den attackerar backar + om den skulle attackera skulle de knappt kännas.( dom har inga tänder ) :P

                      Kommentar

                      • faida
                        • July 2004
                        • 37

                        #26
                        Hej! igår köpte jag en kampfisk och två platy. först så var kampfisken välldigt lugn men efter ett tag så började den jaga alla de andra fiskarna i akvariet (2 guppy, 2platy, en algätare) och idag när jag kollade hur det var med fiskarna så hade min lilla platy blivit av med en bit av sin stjärtfena.
                        Brukar kampfiskar jaga andra fiskar?
                        lugnar de ner sig efter ett tag?
                        vad kan jag annars göra för att han ska lugna ner sig?
                        jag är väldigt tacksam för ett svar!
                        mvh frida
                        Tack för all hjälp!

                        Kommentar

                        Arbetssätt...