Färg-missbildning på kampynglet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • e_cat
    • August 2003
    • 263

    Färg-missbildning på kampynglet

    Ja då har jag suttit och funderat på detta väldigt länge.. Tom vart i zoobutiker och kollat in deras avkommor..

    Idag är mitt kampyngel ca 5-6månader. Han/Hon är ca 2-3cm och har inga färger på kroppen, jo skimmer i turkos vid bakkroppen. Stjärtfenorna är torkos och lite rött de två små smala bröst(anal)fenorna är röda.
    Pappan är Blå med de röda smala fenorna. Mamman är mörkröd.

    Vad för denna konstiga "färgning"? Albino är missbildning i generna! Måste ju blivit något snett i genbanken... någon som vågar uttala sig?
    Hane och hona är ej släkt.
    Mvh Sandra
  • sajo
    • January 2004
    • 39

    #2
    Endel fiskar tar lite tid på sig att "färga ut", vet inte hur det är med kampfiskar, men den kanske fortfarande är för ung för att ha fått sin fulla färgprakt?
    Sandra

    Kommentar

    • e_cat
      • August 2003
      • 263

      #3
      Jag är väldigt osäker jag med... kanske den håller på att utveckla sig.. såg i butiken att de hade en hona som hade samma färgkombination fast i skimrande rött...

      Skumt om jag får säga det själv...
      Mvh Sandra

      Kommentar

      • Mini_agge
        • May 2004
        • 165

        #4
        Jag har en hona som inte har så mycket färger än. Och hon är ca 5 månader! Men när hon träffar hanar så blir hon visserligen snyggare men endå inte jättefärgglad som många andra honor. Min kompis har 2 honor som båda nästan är helt gråa trots att dom bor med en hane. Så jag tror att det är helt normalt.
        ASTA =)






        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=182580

        Kommentar

        • e_cat
          • August 2003
          • 263

          #5
          Ynglet har bott tillsammasn med min kamphane, fast avskillt.. så där ser jag ingen skillnad..
          Ynglet bor nu med tetror och ingen skillnad syns.. dick se han/hon gladare ut.. Men men...
          Mvh Sandra

          Kommentar

          • dammtuss
            • June 2004
            • 40

            #6
            ursäkta att jag byter samtals ämne lite smått, men passar kampfiskar och tetror ihop?

            funderar på att köpa kampfisk.
            Fröken Dammtuss

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=230912

            Kommentar

            Arbetssätt...