vad går ihop med kampfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lövet
    • May 2004
    • 19

    vad går ihop med kampfiskar

    jag tänkte köpa 2 kampfiskar går dom ihop med min andra fiskar. jag har 20 zebrafiskar 3 guppy 1 khuli.
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    Kampfisken kan se guppyhanens vackra böljande fenor som ett hot och därför bita ihjäl den men det finns många medlemmar här på zoopet som har just den kombinationen och det funkar jättebra för dem. Själv har jag sebrafisk, otocinclus och kampfisk i ett av mina akvarier. Kuhliåhlen gör nog ingen kampfisk förnär eller tvärtom.

    Kör på!

    Jenny
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • Bubblan89
      • November 2002
      • 1220

      #3
      Hej!
      Mina kampfiskar går jättebra ihop med sebrafiskar och Kuhlii ålar
      Jag har två kampfisk hanar (i olika akvarium)den ena har jag i samma akvarium som guppys men den andra skulle bita sönder guppys eller andra långfenade fiskar.
      Det beror på kampfisken.
      Det fungerar bättre med platy eller svärdbärare, om du vill vara på säkra sidan =)
      Mvh/ Sarah

      Kommentar

      • Sol
        • May 2004
        • 37

        #4
        Jag har kampfisk tillsammans med glödsbanstetror och pansarmalar. En utmärkt kombination!

        Dock kan visa Kampfiskar vara väldigt aggresiva och attackera nästan vilken fisk som helst, det är ju som sagt från fisk till fisk.

        Lycka till!

        Kommentar

        • Turbo
          • April 2004
          • 330

          #5
          kampfiskar trivs inte med agressiva fiskar, man skall även undvika fiskar med långa fenor.
          60 liter -personligt projekt
          150 liter -sällskap

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=197231

          Kommentar

          • Marie J
            • January 2004
            • 10616

            #6
            Jag har ett vackert par kampfiskar i guppykaret och har inga problem. Däremot hade jag problem med zebrafisken som inte kunde låta bli att nypa i guppyhanarnas vackra stjärtfenor =)
            /Marie.

            Min zoon Mina hundar Min Dagbok
            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

            Kommentar

            • Mina1
              • May 2003
              • 128

              #7
              Har just "upptäckt" denna vackra fisk. Har ett 250L med scalarer, kejsartetror, pakistanbotior, ancistrus. Skulle en kampishane kunna trivas där?

              Kommentar

              • Bubblan89
                • November 2002
                • 1220

                #8
                Mina erfarenheter säger att skalare och kampfisk inte trivs tillsammans. Skalarerna biter i kampfisk hanens långa fenor.
                Och om skalarerna är stora kan de döda kampfisken.

                Kommentar

                Arbetssätt...