Fiskbrottning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kevlargirl
    • May 2003
    • 205

    Fiskbrottning?

    Mitt dvärgguramipar har betett sig lite lustigt på sistone. Ibland snurrar de liksom runt varandra, gnider och har sig. Ser lite ut som brottning eller "fiskerotik" Är det ett tecken på kärlek eller är de bara tokiga?
    En annan fråga när jag ändå har ämnet uppe; blir de mer svårlekta om hanen har 3 honor att "hålla reda på"? Tack på förhand!
  • oveb
    • January 2004
    • 2577

    #2

    Visst är de söta när de flirtar så som dina... Har ni inte sett defdac chokladguramifilm ?? De "dansar" med varandra

    Hannen lägger sig som ett U runt honan när de leker. Han tippar henne på sidan under skumboet och hon lägger då massvis me ägg.

    Min hanne hade två honor i yngelakvariet men lekte bara med en. Det förekommer visst vad har förstått att han leker med fler samtidigt dock.

    Det borde bli ruggiga mängder ägg då !!

    Som jag ser det så är det mycket lätt att få dem att leka , däremot så är det frustrerande att föda upp ynglen. Det tar ju typ 8 veckor innan man kan pilla ner dem i ett sällskapsakvarium. Under de sista 6 veckorna så vill de ha artemia eller liknande minst 1 gång om dagen.

    Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

    Kommentar

    Arbetssätt...