Dvärggurami + Pakistanbotia?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hogan
    • August 2003
    • 56

    Dvärggurami + Pakistanbotia?

    Hejsan,

    Jag skulle vilja köpa ett par Dvärggurami, men jag funderar på om det funkar så bra att ha dem tillsammans med min Pakistanbotia? Botian är väldigt nyfiken och simmar ofta omkring med mina Ancistrusmalar och letar mat. Den brukar också göra lite ruscher efter Kardinaltetrorna ibland, men det verkar ganska lekfullt.

    När jag läser om Dvärgguramis står det att de bara kan vara tillsammans med lugna fiskar. Dessutom att de behöver gömställen, men min Botia ligger ofta och sover i den grotta jag har - inkilad mellan "skiffertaket" och stenarna det vilar på.

    Bör jag göra mig av med Botian innan jag överväger Dvärgguramis?
  • imported_n/a
    • March 2003
    • 320

    #2
    Det beror väl på hur stort akvariumet är,mitt som är på 225liter så däri har jag dvärgguramipar med andra fiskar inkluderat 6pakistanier,dom funkar ihop ialla fall..
    M-L

    Kommentar

    • Hogan
      • August 2003
      • 56

      #3
      Det är 70 liter. 2 Ancistrus, 8 Kardinaltetror och en Pakistanier. (Jag har haft 5 Platys, som alla har dött.)

      Kommentar

      • imported_n/a
        • March 2003
        • 320

        #4
        Tänk på att din pakistanier skulle ju faktiskt bli glad av sällskap,de är ju stimfiskar..Så innan du skaffar dej dvärggurami så tycker jag att du ska överväga ,och skaffa kanske några flera pakistanier istället,men det är min åsikt..
        M-L

        Kommentar

        • Bubblan89
          • November 2002
          • 1220

          #5
          Pakistanbotior ska man inte ha i ett akvarium som är mindre än 100 liter.
          De blir mycket aggresiva då.

          Kommentar

          Arbetssätt...