litet akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fawkes
    • February 2004
    • 246

    litet akvarium

    Hej igen!
    Har en kompis som lyckats med att föda upp några riktigt fina kampfiskar. 2 av dessa hanar har fått mig att helt tappa sansen (vit med mycket lite turkos & en "rosa" ) & jag har bestämt mig för att skaffa ett par akvarium till så att jag kan köpa dem. Nu till mina frågor: Hur stort akvarium tycker ni är lämpligt? Min andra kamphane har ett på ca 40l nästan helt själv men två så stora till blir för mycket. Vet att "ju störe ju bättre" men om man tillåter sig att tänka lite på hur mycket plats & pengar man har finns det kanske något bra förslag?

    Finns det också någon som vet var man kan få tag på ett par mindre billiga akvarium(Nätet,akvariebutik lr beg i närheten av kronoberg)?

    Mvh /Anna
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=178191
  • Legolas
    • April 2003
    • 107

    #2
    hej
    själv så har jag haft en kamphane i ett akvarium på ca 20L men det tycker jag ändå är gränsfall, jag skulle då tipsa om ett akvarium på ca 30L. Tyvärr så har jag däremot ingen aning om vart du kar få tag på ett, men jag tycker att du ska sätta ut annons någonstans på internet. synd att du inte bor i Piteå för här finns det en djuraffär som säljer så stora akvarium för ca 100kr.
    54L: 1 algätare, massor med guppy, 2kopparbarbar
    54L: 1 Kampfiskhane, 1 algätare, 6 guppyhonor
    32L: 1 Eldbukssalamander (Jack Sparrow)


    1 katt (Cello)
    2 kaniner (Arez och
    Callisto)
    1 Hund (Xelda)
    5 Hönor och 1 tupp
    www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

    Kommentar

    • Nina Falkestav
      • November 2002
      • 359

      #3
      Kanske kan du köpa sk. flaj-boxar eller liknande på ikea i väntan på mer pengar eller i väntan på att hitta ett lämpligt kar. Eller sk. petboxar, de finns i 40 liter om jag itne har helt fel...
      Nina

      Kommentar

      • e_cat
        • August 2003
        • 263

        #4
        Jag har ett till min hane på 12L, utan pump men med många vatten byten i veckan.. =) Det är för att jag inte har plats med större just nu.
        Mina honor lever i ett större, men de äter upp hans fenor så där går det inte att ha honom.. Mina yngel bor i 20L, och får jag åtminstone En att överleva tänkte jag ha kvar den där.. =)
        köpe det på 12L på Hornbach, bara glas och ingen ram. ca 150kr.
        det på 20L är av plast och köpt på hercules zoo här i Gbg, vilka hade det på rea för typ 300kr med belysning.. Sedan har jag satt in en pump vars utblås/insug man kan reglera!! Skitbra!!!
        Lycka till..
        Mvh Sandra

        Kommentar

        Arbetssätt...