hur lång tid innan dvärggurami skumbo klart?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • champ
    • May 2003
    • 167

    hur lång tid innan dvärggurami skumbo klart?

    Som de står... min dvärgguramihane bygger och bygger och bygger... hur lång tid tar det innan det är klart? själv tycker jag det är jättefint och stort men han lägger bubblor där hela tiden.. så.. hur lång tid tar det
    Inte alltid jag har rätt... men oftast
  • champ
    • May 2003
    • 167

    #2
    verkar gå bra nu snurra dom runt sådär... men sen plötsligt börja han jaga henne... varför?
    Inte alltid jag har rätt... men oftast

    Kommentar

    • oveb
      • January 2004
      • 2577

      #3
      När han anser att hon inte behövs längre så är hon helt enkelt inte välkommen till boet. Om han hämtar luft ifrån ytan och släpper ut den ifrån gälarna i form av små små bubblor när han befinner sig under boet så vet du med all säkerhet att äggen är lagda. Han syresätter dem helt enkelt. Toksöta är de när de gör det. Det håller han på med ett par dagar, ända tills de simmar fritt. Då skall du ta bort honom ur akvariet. Min stolle lät boet förfalla under andra dygnet och jag trodde att det inte skulle bli några yngel men ack vad jag bedrog mig. Det blev runt 150 yngel (låg och flöt runt några långa flytande blad) varav det är ca 25 kvar nu efter ytterligare drygt 2 veckor. Stora äter liksom små...
      Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

      Kommentar

      Arbetssätt...