Pump till kampfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Corona
    • September 2003
    • 241

    Pump till kampfisk?

    Hejsan,

    Har starka funderingar på att skaffa kampfisk, de är ju så vackra =)

    nu undrar jag vad man ska ha för sorts pump till den? Ska bara ha en hane, och funderingen är mest angående att hanarna har såna fenor, dom fungerar väl som "segel" eller har jag helt fel? Så man inte har för stark pump så han åker karusell i burken, inget kul juh...

    Skulle det kunna fungera med typ en Fluval 1?

    jag ska ha honom i ett 20 liters har jag tänkt, och det kommer bara att vara en fisk däri...

    Tacksam för svar =)

    Mvh. Sara
    Man lär så länge man lever
  • varg
    • August 2002
    • 1002

    #2
    fluval 1 funkar bra, om du inte har filter bör du byta vatten lite då och då.
    har filter till mina, ibland sugs dom in vid sidan, men dom klarar att simma därfirån
    Zoon

    Kommentar

    • Legolas
      • April 2003
      • 107

      #3
      Jag har fått för mig att kamphanar trivs bäst om det äe lungt vatten och ingen pump alls. min tyckte inte alls om pumpen, han bara låg still i ett hörn. när jag tog bort den började han simma omkring. men det är kanske från fisk till fisk.
      54L: 1 algätare, massor med guppy, 2kopparbarbar
      54L: 1 Kampfiskhane, 1 algätare, 6 guppyhonor
      32L: 1 Eldbukssalamander (Jack Sparrow)


      1 katt (Cello)
      2 kaniner (Arez och
      Callisto)
      1 Hund (Xelda)
      5 Hönor och 1 tupp
      www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

      Kommentar

      • Stenborg
        • April 2003
        • 367

        #4
        Hej Corona.Jag har en fluval1 till mitt 30L och en massa flytväxter som dämpar cirkulationen,pumpen satte jag fast på ena långsidan i hörnet,fungerar jättebra.Lycka till.
        MVH Jörgen.

        Kommentar

        • varg
          • August 2002
          • 1002

          #5
          Legolas: från fisk till fisk, har haft massa kamphannar, vissa tyckt mer/mindre om strömt ....

          men jag har pumpan på långsidan, som outsider, och det blir lite mindre strömt och hannen verkar trivas
          Zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...