Mat till Kampfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zdybnet
    • December 2003
    • 406

    Mat till Kampfisk?

    Har hört att man kan mata kampfiskar med maltabletter?
    Stämmer det? Vad ska man annars ge dem?
    //Karro & Johan
  • Zybeer
    • July 2002
    • 699

    #2
    Kampfirrar äter väl vanligt torrfoder ganska bra? Är dom kinkiga fungerar nog mygglarver alltid. Hota den med gäddan om han matvägrar :P

    MVH
    /Jens
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

    Kommentar

    • zdybnet
      • December 2003
      • 406

      #3
      Får ta och prova me mygglarver, torrfoder va nämligen ingen höjdare :P
      Haha ja de kanske ja borde göra
      //Karro & Johan

      Kommentar

      • Bubblan89
        • November 2002
        • 1220

        #4
        Jag brukar ge mina kampfiskar ärtor, man tar små bitar och slänger i några i taget. De älskar det

        Kommentar

        • e_cat
          • August 2003
          • 263

          #5
          Fjäska ibland, någon gång i månaden, med räkrom.. Skölj först av dem, mina fiskar älskar det.. även neontetrorna.. =)

          Ger min yngel artemia, fast i fryst variant som jag löser i ljummet vatten.. Man kan själv odla dom, men eftersom min zoobutik nära mig inte hade ägg inne, så valde jag hela.. Räkorna är ganska stora för just yngel, men småbitar finns det gott om för dom med.. =)
          Men min vuxna kamfiskar älskar att mumsa i sig allt med hull och hår.. =) (akta bara så att det inte blir för mkt.. de blir lite runda om magen)
          Mvh Sandra

          Kommentar

          • cri
            • September 2002
            • 700

            #6
            Hej,

            Jag köpte en kampfisk hane utav medlidande i en affär.

            Har redan ett akvarie med 250l med 4 st slöjstjärtar (2 Black Moor, 1 Bubble eye och 1 Shubunkin http://www.bristol-aquarists.org.uk/...shub/bshub.htm)i.

            Jag vågade inte sätta ihop dem och höll kampfisken separat på grund utav vad jag hört om att kampfisken attakerar fenorna och inte får tillräckligt med mat.

            Kampfisken var mycket till given och ville ha uppmärksamhet så jag brukade "leka" med honom som man leker med en katt med fingret på glaset. Han stod bredvid det stora akvariet för att kunna se de andra.

            Han var den mest svår flörtade fisk jag någonsin sett gällande maten... Han såg mest ledsen ut så jag gav upp. Köpte ett litet flyt kar http://www.petco.com/product_info.as...ite=1083810255 och stoppade detta och kampfisken i det stora akvariet. Till slut fick han simma fritt i det stora akvariet.

            Han har aldrig attakerat de andras fenor - de är i och för sig ca 20cm stora - och han är nu mera inte kinkig med maten, den första som slänger sig över den och äter allt som kommer i hans väg...

            För ett par veckor sedan fick han sällskap utav två honor så nu är han "herre på täppan".
            Mvh, cri

            Kommentar

            • nean
              • February 2004
              • 4

              #7
              Kampfiskar äter flingfoder....om du inte kommer på något annat...:P
              Linnea

              Kommentar

              • kevlargirl
                • May 2003
                • 205

                #8
                Min kamfisk älskar röda mygglarver. Vägrade äta nåt annat i början, nu äter han det mesta. Även ett öga på en av mina neonisar *oj oj oj*

                Kommentar

                Arbetssätt...