Hur stort till en kampfisk??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mage
    • January 2004
    • 165

    Hur stort till en kampfisk??

    Hej!
    Var i en akvariebutik idag och såg kampfiskar som gick en och en, i akvarier som var cirka <b>1 LITER!!!!</b>
    Fungerar det verkligen??
    Tyckte då mest synd om dom.. Såg riktigt hängiga ut..
    Försökte som fråga handlaren om dom gillade så små kar och han sa att dom inte hade större revir i naturen.. Låter sjukt tycker jag.
    Ville som bara höra om handlaren är mindre djurvän än jag eller om jag har fel..

    //Mage
  • cool
    • October 2002
    • 1869

    #2
    Det stämmer inte alls inte står väl dom stilla på samma plats i hela sitt liv i det vilda!
    Förresten zooaffärer brukar ha fiskarna i små akvarier fö att kunna ha mer akvarier med mer fiskar
    Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
    NY MSN:t__skate@hotmail.com
    Skorpion och amfibie fantast

    Kommentar

    • Mage
      • January 2004
      • 165

      #3
      Jo det är jag medveten om men 1 Liter kändes i minsta laget..
      Dessutom så såg dom ju inte så pigga ut..

      //Mage

      Kommentar

      • Fija

        #4
        Brukar de inte ha hannarna en och en för att undvika bråk? Hade de honorna oxå så smått?
        Tycker de e svårt att veta om handlarna säger sanningen ibland, eller om de bara vill sälja..

        Kommentar

        • cool
          • October 2002
          • 1869

          #5
          Japp dom gör så fö dom inte skall bråka men bara föö det behöver dom inte plåga hanarna i 1 liter det plågas dom nog mer av en att bråka lie dåodå me en annan hane
          Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
          NY MSN:t__skate@hotmail.com
          Skorpion och amfibie fantast

          Kommentar

          • Bubbelina
            • June 2003
            • 322

            #6
            men om hanarna kommer tillsammans så dödar dom varandra bara den starkaste överlever. Man får hoppas att dom kommer till bra ägare och kommer bort där så fort som möjligt. Men man kan ju alltid påpeka att dom skulle trivts bättre i lite större akvarium.. jag menar det är ju ändå levande varelser. Bara för att dom KAN vara i små utrymmen behöver man ju inte ha dom i världens minsta lilla burk bara för att dom kan överleva i såna små utrymmen....
            "Allways look at the brhigt side of life.."

            Kommentar

            • Qwerty
              • December 2003
              • 526

              #7
              om man har 2 hanar i samma akvarium så måsta en av dom dö så är det ara så klarar dom sig i 1 liters akvarium
              363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

              Kommentar

              • sippe
                • April 2002
                • 308

                #8
                Kampfiskar lever i så kalade "vattenpölar" så det är inte såååå mycket djurplågeri men jag tycker själv att det ser för jä**igt ut.



                /Sippe

                Kommentar

                • Stellan
                  • December 2003
                  • 60

                  #9
                  Klart de ska ha mer plats.
                  Men oftast visar ju zoohandlarna hannar i såna småburkar. Kampfisken är en tålig rackare, den klarar att leva så trångt rätt länge, även om den antagligen har skittrist...
                  Det där med att de DÖDAR varandra är rätt överdrivet. De KAN döda varandra men för det mesta drar den ena hannen efter ha fått tokspö.
                  De brukar riva varandras fenor till konfetti.
                  5 pojkar
                  7 flickor
                  Ett oräkneligt antal
                  4 blyga
                  4 stackars kvar(fast nu föreställer den bilden en sorgmanteltetra då rå)
                  Ett fint Jack Dempsey par.

                  <hr noshade size="1">

                  Min Zoon på Zoonen

                  Min och gummans smyckes och konst sida.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...