Boesmani

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cecelie
    • December 2003
    • 25

    Boesmani

    Finns det någon som har bra bilder på boesmani, där man tydligt kan se skillnad på hona och hane! Jag blir inte klok på vad mina fiskar är och det skulle vara roligt att ha någon av varje sort!

    Tacksam för alla svar!!!
  • Jeza
    • January 2003
    • 379

    #2
    Hej!

    När dom är små så är det inte så jäkla lätt att se skillnad på dom vad jag vet i alla fall. (men det vore inte första gången jag hade fel)
    Men i alla fall, hanen är betydligt mer färgrann och större än honan.
    Tyvärr har jag inga bra bilder på mina, men det syns tydligt på dom.
    Orcae Ita!

    Kommentar

    • padraget
      • February 2003
      • 44

      #3
      Hej du!
      Jag har samma problem jag köppte sju st.boesmani när dom var små nu är dom stora så jag försöker kolla vilka som är hannar eller honor, jag tycker alla har mycket färg men där är en som är lite lägre och får inte så mycket blå färg framtill det kanske är en hona men jag är osäker på det.
      Jag skulle också villa se några bilder på honor och hannar det skulle nog vara till stor hjälp.
      Endel säger att det är lätt att se skilnad men det tycker inte jag men jag har kanske sju hanar då och då är det inte lätt.
      Så någon bild skulle sitta fint eller hur Cecelie.
      Vi håller tummarna på att någon kan hjälpa oss.
      padraget

      Kommentar

      • Svalu
        • February 2004
        • 84

        #4
        Iofs har jag inga bilder men jag tycker de är rätt lätta att se skillnad på även i köpestorlek. Honan är lite mer strömlinjeformad, vanligtvis mindre färgad än hannen.Honan är mindre också. Oftast med ett mörkare diffust band mitt på kroppen...inte entydigt, beror lite på humöret på filurerna, varierar under dagen. Oftast så "tänder" de på morgonen och då ser man det tydligt.
        #Om du inte hittar vägen, bygg en"
        Julius Ceasar

        Kommentar

        Arbetssätt...