Kampfisk + slöjstjärt = sant

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ia2004
    • January 2004
    • 286

    Kampfisk + slöjstjärt = sant

    Igår var jag och köpte en Kampfiskhane..kunde inte köpa den hanen som jag egentligen hade velat,eftersom butiken "precis,hade sålt honom" när jag kom dit. Så tog en funderare och bestämde mig sedan för en anna rätt rolig hane. Han simmade runt i en akvarie med slöjstjärtar och verkade ha det jättekul med dem..
    När jag sedan lade ner honom i min akvarie hemma, verkade han sakna efter sina vänner..han simmade visserligen omkring,men såg rätt ledsen ut,inte alls som han var i affären.
    Så,idag gick jag tillbaka till djuraffären och frågade ifall jag kunde ha en slöjstjärt tillsammans med denna hane som tydligen inte hade haft några problem med dem tidigare..ja och det slutade med att jag köpte en slöjstjärt till honom som sällskap.

    De verkar gå bra ihop än så länge..men frågan är om jag verkligen vara säker på att de inte kommer att börja bråka med varandra. I affären trodde de inte att det skulle kunna hända..

    Är det vanligt med Kampfisk hanar som accepterar fiskar som slöjstjärtar? Tror ni att de kommer att trivas bra som de är, eller kommer jag någon dag behöva sepaera dem?
    "..Just keep on swimming.."
  • Kaviar
    • June 2003
    • 52

    #2
    <font color="purple">Jag tror att det kommer gå hur bra som helst, men släpp inte i en till kampfiskhanne i ditt akvarium!!!kampfiskhannar brukar vilja ha några honor runt sig också.</font id="purple">
    <font color="green">Kaviar</font id="green">

    Kommentar

    • ia2004
      • January 2004
      • 286

      #3
      Om jag minns rätt så bör jag ha minst 2honor till hanen..är det inte så?
      "..Just keep on swimming.."

      Kommentar

      • chrille_91_3
        • December 2003
        • 409

        #4
        mm helst 3-4
        msn: christianedlund1@hotmail.com
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=154639

        Kommentar

        • Kaviar
          • June 2003
          • 52

          #5
          <font color="green">Jo det är precis så som ni säger!!</font id="green">
          <font color="green">Kaviar</font id="green">

          Kommentar

          • ia2004
            • January 2004
            • 286

            #6
            Hur stort akvarium bör man ha, för att det ska vara okej med 1 Kampfiskhane+ 3 honor + en slöjstjärt? Min är jätteliten,eftersom planen var att ha en annan ensam hane i den..det var ju inte precis meningen att kampfisken skulle ha en flock för att bli glad..
            "..Just keep on swimming.."

            Kommentar

            • Daniel Odell
              • November 2002
              • 1595

              #7
              en extrem värmeälskare med en som gillar kallare vatten ... dålig kombo i längden.
              fish r friend

              Kommentar

              • ia2004
                • January 2004
                • 286

                #8
                Jag har hittat en balans i värmen,så att det inte är för kallt för Kampfisken och inte för varmt för slöjstjärten.. än så länge fungerar det och skulle jag en dag märka att mina fiskar mår dåligt över det,så kan man ju alltid lösa det genom att ge bort en ut av fiskarna eller flytta över till ett annat kar. Svårare än så är det inte.
                "..Just keep on swimming.."

                Kommentar

                Arbetssätt...