Blek kampfiskhona!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • e_cat
    • August 2003
    • 263

    Blek kampfiskhona!!!


    JAg har en teori varför hon nästan är helt vit.. (rosa) Hon är en ljus fisk annars med tydliga ränder... hon har haft en vit prick vid analen som min andra hona som fortfarande har färgprakt...

    Men min teori är att eftersom hanen flyttades för ca 1vecka eftersom de var elaka mot honom, så har hon kommit ur sin "brunst" så att säga.. Att hon inte är med ägg..
    Men så fort hon får mat så går färgerna upp i nyans litet och om man stressar henne genom att ex vara med handen i akvariet för att plantera växter så är färgerna litet starkare...

    Kan min teori stämma??

    Har neontetror och mussepiggplaty i samma akvarie..

    Hade en neontetra med tetrasjukdomen.. men de andra har det inte.. Kampfiskar kan väl inte få det??
    Som sagt så har min andra hona inte bleka färger utan starka och vit prick vid anal... Hanen är lika färgstark som vanligt...

    Hjälp!
    Mvh Sandra
  • e_cat
    • August 2003
    • 263

    #2
    Ingen som vet? Hon har inte haft detta någonsin mer... så det kansek var en deppig period..
    Mvh Sandra

    Kommentar

    • MissHarry
      • September 2003
      • 60

      #3
      Jag vet inte men man kan ju ha teorier..
      Det kan ju vara så att hon är deppig och inte trivs längre..
      Om man släpper ihop honor med en hane så skiftar de ju färg (oftast)
      Hon vill kanske helt enkelt bo med en hane...?
      En teori...

      Lycka till!

      Kommentar

      • e_cat
        • August 2003
        • 263

        #4
        Kanske.. =) Hon fick färg tillbaks när hon fick lite mat och fick vara med en hane.. men eftersom hon inte gjort det efetråt så är jag lite fundersam...
        Mvh Sandra

        Kommentar

        • MissHarry
          • September 2003
          • 60

          #5
          Är hon i underläge mot den andra honan? dom brukar ju oxå kunna kivas en del.. då blir vissa att bara ligga och gömma sig och de är tråkigt!
          Jag tror att de ordnar sig säkert!
          annars kan du försöka köpa en till hona kanske?

          Kommentar

          • e_cat
            • August 2003
            • 263

            #6
            nej då.. de två kommer bra överens.. De två diggar bara inte min hane, som simmar i egen "skål"..
            Då hon var blek hade hon helle rinte vit prick bak vid analfenan.. så det kan vara att hon inte haft ägg och inte veat gå i lek.. men men..
            Mvh Sandra

            Kommentar

            • MissHarry
              • September 2003
              • 60

              #7
              Ja så kan det vara... kanske du ska köpa en annan hane till dom. En del går bara inte att få i lek.
              Är honorna i lagom storlek till hanen?

              Kommentar

              • e_cat
                • August 2003
                • 263

                #8
                Ursprungligen skickat av MissHarry
                Ja så kan det vara... kanske du ska köpa en annan hane till dom. En del går bara inte att få i lek.
                Är honorna i lagom storlek till hanen?
                Nej, honorna är jätte elak mot min hane, så han får vara i ett eget kar..

                Hon som är ljus kommer jätte bra överens med hanen efter ett tag när han fått sina fenor korta, men eftersom jag vill att han ska ha långa får han bo själv. =)
                Men den mörka honan är elakast mot hanen..

                de kommer jätte bra överens med varandfra, honorna alltså.. =)
                Mvh Sandra

                Kommentar

                • MissHarry
                  • September 2003
                  • 60

                  #9
                  Det kan ju vara så att en av honorna kanske är en hane egentligen?
                  Hannen behöver nog andra honor om han ska para sig..
                  Har just köpt två nya hanar och en hona =9 jättefina dom kommer bra överens men en del honor tål bara inte hanar...Undra varför??

                  Kommentar

                  • e_cat
                    • August 2003
                    • 263

                    #10
                    isf är den misstänkte hanen en kortfenad (fredlig) kampfisk.. vilket "han" då inte borde göra som "han" gör... att vara elak..

                    akvariet kanske är för litet, strömmen för stark för hanen... men han bor som sagt själv.. =)
                    Mvh Sandra

                    Kommentar

                    • e_cat
                      • August 2003
                      • 263

                      #11
                      + att "han" hade inte gett mig yngel... som jag nu har av "han".. det är alltså två honor jag har...
                      Mvh Sandra

                      Kommentar

                      Arbetssätt...