Hur göra när man släpper i hop dem?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina Falkestav
    • November 2002
    • 359

    Hur göra när man släpper i hop dem?

    Hej! Skall nu ta hem mina fyra nya kampfiskhonor till hanen. Funderar då på hur jag bör göra egentligen...Bör de få gå i hop allihopa? Det vore enklast för min del. Har även hört att kampfisk hanene kan bli förbannad på honorna först och anfalla, och att man bör visa dem för varandra, men hålla dem åtskillda ett tag innan man släpper i dem hos varandra, stämmer det?

    Undrar även hur många honor man kan ha till en hane, och hur många kampisar man kan ha i ett 60 liters utan att det blir alltför trångt och jobbigt för dem.

    Nina
  • Nina Falkestav
    • November 2002
    • 359

    #2
    Hej och tack för råd! Allt verkar gå bra. Hanen är litet intresserad av den ena tjejen dock, jagar henne och försöker visa upp sig och nafsar litet på henne, men det ser itne så våldsamt ut. De får gå tillsvidare i mitt tomma men inkörda 100 liters kar tills jag fått hem sextiolitraren som jag trodde väntade hemma redan.

    Som sagt ,tack för hjälp!
    Nina

    Kommentar

    • e_cat
      • August 2003
      • 263

      #3
      Hej! Jag har 2honor i mitt 60l akvarium till 1 hane.. =) sedan lite andra fiskar.. =) Honorna bet av alla hanens fenor..
      Mvh Sandra

      Kommentar

      • MrChrister
        • December 2003
        • 18

        #4
        Bet honorna av hannens fenor?!? Varför är honorna så vilda? Har sett ngt liknande förr.

        Växer det ut nya fenor på hannen??? Eller spröt på typ Dvärggurami???

        Mvh
        Chrille

        Kommentar

        • varg
          • August 2002
          • 1002

          #5
          Ursprungligen skickat av MrChrister
          Bet honorna av hannens fenor?!? Varför är honorna så vilda? Har sett ngt liknande förr.

          Växer det ut nya fenor på hannen??? Eller spröt på typ Dvärggurami???

          Mvh
          Chrille
          fenorna växer ut, låt hannen gå ensam i ett kar (jag brukar ha i doppvärmare på 28 grader) så brukar hans fenor läka ihop bara på några dagar
          Zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...