Utstående ögon

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jessa
    • September 2003
    • 454

    Utstående ögon

    Min kamphane har utstående ögon, det hade han inte innan. Är det någon som vet vad det kan bero på, det ser nästan ut som glosögon.
  • e_cat
    • August 2003
    • 263

    #2
    Ursprungligen skickat av Jessa
    Min kamphane har utstående ögon, det hade han inte innan. Är det någon som vet vad det kan bero på, det ser nästan ut som glosögon.
    ingen aning.. skulle gissa på att han är på väg att få vita fläckar på kroppen/ögonen oxå, då är det allvarligt.. behandla med salt (fråga zoobutiken) så kan det ordna sig! =)
    Mvh Sandra

    Kommentar

    • Tropfrog
      • October 2002
      • 8078

      #3
      Utstående ögon har knappast med vita prick att göra. Salt hjälper inte vid varken utstående ögon eller vita prick. Om man vill ha salt i karet så är det mycket billigare att köpa i matvarubutik. Om man lyssnar på allt skitsnack som butiks ägarna sysslar med så finns ju risken att oförstånd sprider sig även till forumen, ingen bra utväckling.
      MVH
      Magnus
      min zoon

      Kommentar

      • panzerkat
        • November 2003
        • 170

        #4
        utstående (glosögon) är ett symptom på inre bakteriell sjukdom. det beror på njurproblem, fisken kan inte göra sig av med överskottsvätskan, den går in i vävnader istället och ger detta symptom. buken kan svullna också.
        du kan behandla med baktopur, fisken ska sättas i karantän. om du behandlar alla fiskar ska du slänga filtermaterialet och köpa nytt när behandlingen är klar.
        black ghost, afrikansk pilnäbb, pictus, nättetror, sista återstående guppyn, ancistrus.

        Kommentar

        Arbetssätt...