Djurplågeri?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ulla
    • April 2002
    • 1163

Amerikanska myndigheter har gått ut och meddelat att fiskar som spolas ner i toaletten inte alls kommer ut i havet och friheten, utan drunknar/kvävs/ mals i avloppshanteringen.Ungarna har nämligen börjat spola ner sina akvariefiskar för att släppa dem fria, suck...

( I det landet lär det stå i bruksanvisningen till microvågsugnar att man inte får torka levande djur i dem, trot om man vill...)

Något litet land i Söderhavet gick nyligen ut och meddelade att deras korallrev blir utfiskade pga Nemo-filmen. Alla ska plötsligt ha gulliga saltvattensfiskar.

Det är nackdelar med djur-filmer också. Efter Lassie-filmerna började collie-hundar massproduceras, Turner & Hootch orsakade sug efter Bordeaux-doggar, en jättestor och stark vakthund, inte särskilt lämplig som familjehund. Efter Tarzan-filmerna skulle folk ha schimpanser (!) osv...

Nur tänker folk egentligen?
    Ulla,http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=46637

Kommentar

• Fa_lco
      • October 2003
      • 83

Ursprungligen skickat av Ulla
      Amerikanska myndigheter har gått ut och meddelat att fiskar som spolas ner i toaletten inte alls kommer ut i havet och friheten, utan drunknar/kvävs/ mals i avloppshanteringen.Ungarna har nämligen börjat spola ner sina akvariefiskar för att släppa dem fria, suck...
      Ryktet om att folk spolade ner sina fiskar i toaletten för att släppa dom fria uppstod <u>före</u> filmen hade premiär på biograferna i USA så man får ta en del av de nyheter massmedia sprider med en nypa salt. Det handlar nog mer om att Disney vill få upp intresset för filmen och massmedia hakar på utan att kontrollera fakta. Fast det är lika dystert det tycker jag.

Har inte alltid rätt men försöker i alla fall

http://www.akvarium.has.it

Kommentar

• heeke
        • April 2003
        • 5033

Är bara tvungen att påpeka att det faktiskt inte är i toaletten han åker ner utan i tandläkarens "spotthandfat".
        Inte för att det spelar någon roll men ändå.....
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

Kommentar

• Patrik_växjö
          • July 2002
          • 2046

Men barnen är ju glada och har samvetet i rätt stämning när de "befriar" sina små fiskar!
          / Patrik /

Kommentar

• _fade2black_
            • September 2003
            • 55

han åker väl inte alls ner i toan! utan ner i sköljkoppen hos tandläkaren.

Kommentar

• gugges
              • May 2003
              • 893

Nej han åker ner i sköljkoppen men under en stund i filmen så ser de toaletten som en utväg!
              Filmen tyckte jag var kul! speciellt tjejen som glömmer allt... och hajen som får abstinensbesvär
              Men jag hade nog mer hoppats på att de som såg den skulle avstå från att skaffa djuren i filmen för att "de är så söta" utan istället kanske ta filmen som en varning... aja kanske resonerar jag så för att jag nyligen var och kollade in saltvattensfilmen på Cosmonova... den var med bra! och mer upplysande.. kanske inte för barn men...
              Guardians Of Catfish - www.goc.se

Kommentar

• ViZiR
                • December 2003
                • 490

Ursprungligen skickat av Alva
                på Arken säljer dom kampfiskar i små skålar på kanske &gt;1l med lite färgad sand i botten.... sorgligt
                När du säger Arken, menar du Arken i Haninge Centrum??
                <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
                </font id="Comic Sans MS"></b>

Kommentar

• Norpan
                  • December 2003
                  • 679

Arken zoo finns på massor av platser, i alla fall i stockholmsområdet..
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501

Grodor..lite trevligare, lite bättre

Kommentar

• panzerkat
                    • November 2003
                    • 170

tycker det är förjävligt att utsätta fiskar för sånt...att man inte tänker på att fiskarna ska trivas utan "överleva". jag har sagt det förut och säger det igen; har man inte råd att ge sina djur en bra tillvaro har man inte råd att ha djur. punkt slut.
                    black ghost, afrikansk pilnäbb, pictus, nättetror, sista återstående guppyn, ancistrus.

Kommentar

Arbetssätt...