Katastrof!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • March 2003
    • 320

    Katastrof!

    Har varit så himla rädd för o skaffa en kampfisk, för deras rykte! Gjorde det ialla fall idag-tänkte i mitt stilla sinne-hur SKA det gå med mina scalarer o dom andra fiskarna! MEN-scalarerna var som en bisvärm och attackerade den där stackarn så nu har han knappt några fenor kvar alls! Ska jag låta naturen ha sin lag o låta dom göra upp eller vadå!!?? Ursäkta att inlägget blev långt!
    M-L
  • Daniel Odell
    • November 2002
    • 1595

    #2
    det var mycket ogenomtänkt och dumt att introducera en kampfisk till ett gäng skalarer. vad tänkte du med igentligen?

    ge kampfisken ett eget kar direkt eller ge honom till någon som har nån koll på akvarier och fisk. och skaffa aldrig en till fisk utan att dubellkolla med expertisen på detta forum!

    PS. ditt inlägg var kort.
    fish r friend

    Kommentar

    • smurfmats
      • February 2003
      • 3538

      #3
      lite dumt att göra så, men du bör flytta fisken. o naturen skulle inte ha sin lag i ett akvarium. du är gud i ditt akvarium...
      tråden om fjärilars lek!

      Kommentar

      • imported_n/a
        • March 2003
        • 320

        #4
        Ogenomtänkt! Nä det kan jag väl inte påstå precis! Har ju förgudskull frågat om råd!!Se bara där jag "pratade" med "kampfisken" om slöjstjärtar och kampfiskar och scalarer för tusan!! Men annars kan jag ta kritiken-ska flytta honom.
        M-L

        Kommentar

        • imported_n/a
          • March 2003
          • 320

          #5
          ...Och så en sak till! Va inte så dum som jag var -frågade- på zoo där jag köpte han-FLERA- gånger om det skulle funka-jaarå det skulle det-jo pyttsan!!
          M-L

          Kommentar

          • Peter_F
            • October 2003
            • 693

            #6
            Även om vissa butiker eller "zoopetmedlemmar" har positiva erfarenheter av artmix, finns det finns det alltid senario med högre riskfaktor. Ex. skalarer som har vuxit till sig alt. som är hemmastadda i karet.

            Du har större chans att lyckas om de olika arterna introduceras samtidigt. Du kan även möblera om lite för att "ta bort" eventuella revir.

            Håll ett vakande öga de närmsta dygnet eller 2.

            //Peter
            "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
            Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

            Kommentar

            • imported_n/a
              • March 2003
              • 320

              #7
              Tack ,det värmde..
              M-L

              Kommentar

              • Mcoist
                • May 2003
                • 296

                #8


                Hmm

                ORM!!!!!!

                Tycker nog du bör se över ditt språk lite om du skall skriva fler inlägg.

                Så om du någon gång gör något fel eller litar på en i akvarie affären så skall folk fråga om du ens har koll på nått i akvarie världen.

                4st 375L Malawi,Tanganika, 2st 98L malawi + en bunke yngelburkar.
                1st 540L som skall limmas och repareras.

                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=80712

                Kommentar

                • imported_n/a
                  • March 2003
                  • 320

                  #9
                  Det är ju mänskligt att fela, synd på kampisen bara...
                  M-L

                  Kommentar

                  Arbetssätt...