hjälp???När leker dom???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NR 5
    • September 2003
    • 3

    hjälp???När leker dom???

    Någon som vet hur lång tid det tar mellan man har släppt ner gurami fiskarna tillsammans tills de leker...
    "JESUS DID IT"
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

    #2
    Mina lekte första gången inom en vecka. Jag tror inte det beror på hur länge du haft dem tillsammans... Det handlar om hur gamla de är och framförallt om du sett till att de lever i en miljö där de vill föröka sig. pH och temp måste vara OK, jag matade inte med något speciellt, men levande foder triggar dem säkert. Sedan vill de att man sänker vattennivån till sisådär en 20-30 cm också...
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

    Kommentar

    • NR 5
      • September 2003
      • 3

      #3
      måste man sänka vatten nivån för att dom ska leka?
      "JESUS DID IT"

      Kommentar

      • Tant Nancy
        • April 2002
        • 5407

        #4
        Det är i alla fall större chans då! Sök på gurami och lek här i forumet så ska du få se, det finns en del tåtar om hur man gör.
        MvH
        Tant Nancy
        www.gladafisken.aqualogen.se
        Mitt fotogalleri
        Dagbok
        Min zoon

        Kommentar

        • jackson
          • September 2003
          • 1242

          #5
          Det är nog viktigare att de har tillgång till mycket växter och material att bygga bo med än att man har låg vattennivå. Är dessutom fiskarna i god form, ökar naturligtvis chansen att de skall leka.
          Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
          Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

          Kommentar

          Arbetssätt...