Läppguramirom - hur gör jag nu????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tokfia
    • September 2003
    • 141

    #31
    Jackson! vad ska man kompletera Artemia med då??
    Och som ni alla vet... Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=155933

    Kommentar

    • Tokfia
      • September 2003
      • 141

      #32
      Föresten...Artemiaägg utan skal? hur funkar det?
      Och som ni alla vet... Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=155933

      Kommentar

      • Anne Grete
        • January 2004
        • 94

        #33
        Hvordan ser de ut ?

        Nå er det jo en stund siden ovenfornevnte innlegg ble skrevet, men jeg prøver likevel med følgende spørsmål :

        Hvordan ser disse nyblevne colisa labiosa - barna ut ?

        Oppdaget mandag at en av hannene voktet på et veldig løst skumrede i flyteplantene i 110 l. Kunne observere noe mørkt nederst i enkelte av luftboblene. Tirsdag var redet betraktelig mindre ( eggrøvere ? ) - og jeg flyttet derfor hele saken med flyteplanter og vann forsiktig i en isboks og over i en 28 l. Der er elementet innstilt på 26 grader - og omtrent null sirkulasjon på pumpa. Jeg ser liv rett under vannoverflata - bittesmå ( 1-2 mm ? ) og omtrent fargeløse skapninger som farer att og fram. Er det yngel - eller er det noe annet ? Har hatt yngel fra mosaikkgurami tidligere - men de var da større og med litt med farge.

        Kan noen hjelpe ? Jeg mottar også veldig gjerne tips på for ( hvor mye - hvor ofte ), vannskift og annet som kan bidra til at det eventuelt en gang kan bli "store" colisa labiosa av dette... :-)
        "Uvitenheten er et drivhus hvor de skrekkeligste blomster gror "
        ( Lars Saabye Christensen )

        Kommentar

        • Tant Nancy
          • April 2002
          • 5407

          #34
          Jodå, de är väldigt små och genomskinliga... så det är säkert yngel du har... Tyvärr har jag aldrig haft yngel på Mosaiker så jag kan inte jämföra! Lärde mig efter några kullar att flytta honan direkt efter lek och hannen sisådär tre dagar senare... tre kullar har jag fött upp nu...
          MvH
          Tant Nancy
          www.gladafisken.aqualogen.se
          Mitt fotogalleri
          Dagbok
          Min zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...