Hanne, Hona?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KhiraLi
    • August 2003
    • 103

    Hanne, Hona?

    Köpte nyligen ett par Guramis, och det är min första bekantskap med denna fisk. Enligt affären skulle jag få en hanne och en hona, och honan skulle då vara ljusare i färgen. Men jag kan inte se någon skillnad på dem. Jag har tagit kort på dem och försökt se till så att blixten inte pajade för mycket av deras färger, men det var svårt. Kan någon hjälpa mig att se vem som är vem?

    www.geocities.com/c0lyn/firrar.txt
    Den högra blev lite dåligt återgiven. Färgstyrkan på teckningen hos den är lika stor som hos den vänstra. Det vore oxå trevligt att veta exakt vilken guramisort det är. Tack på förhand
    500L - Cyrtocara Moori, Placidochromis phenochilus "Tanzania", Tropheops "Red Top-Chilumba", Röd rubin, Gibbiceps, Ancistrus.
  • cecilia
    • January 2003
    • 754

    #2
    Det är blå gurami, Trichogaster trichopterus. Hanens ryggfena ska vara längre och spetsigare än honans. /Cecilia

    Kommentar

    • davide
      • February 2003
      • 1093

      #3
      även analfenan...
      MVH David
      www.Umea.akvarieforening.se | www.tanganyika.sidan.nu | Zoonen

      Kommentar

      • MusiCat
        • April 2003
        • 299

        #4
        Väldigt svårt att avgöra hane/hona...Jag skulle få två honor, men det visade sig att det till slut blev två HANAR jag fått...Mycket underligt.
        Mvh, Kattis
        http://www.tjornebrant.se

        Kommentar

        • KhiraLi
          • August 2003
          • 103

          #5
          Tackar för hjälpen. Vid en närmare undersökning så har jag blivit ganska säker på att det är två honor jag har. Borde jag köpa en hanne till dem?
          500L - Cyrtocara Moori, Placidochromis phenochilus "Tanzania", Tropheops "Red Top-Chilumba", Röd rubin, Gibbiceps, Ancistrus.

          Kommentar

          Arbetssätt...