Yngelakvarium till kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gugges
    • May 2003
    • 893

    Yngelakvarium till kampfisk

    Tjo!

    Har fått en hel del yngel av kampfisk nu, hittade ett litet 23liters akvarium, duger det ett tag framöver till ynglena blir så pass att de inte betraktas som mat? eller är det för lite? jag skulle uppskatta ynglena till ca 30st vidare så funderade jag på om det räcker med ett luftdrivet filter som inte "rör" omkring för mycket eftersom de små krabaterna är just väldigt små.. man ser dem ju med nöd o näppe!

    Nåväl, limmade om det igår iallafall! först gången jag limmat ett akvarie det blev inte fantastiskt fult iallafall!
    Guardians Of Catfish - www.goc.se
  • varg
    • August 2002
    • 1002

    #2
    hejsan!
    jag tycker att 23 liter är lagom
    Zoon

    Kommentar

    • cecilia
      • January 2003
      • 754

      #3
      Jag tog det säkra för det osäkra och bytte vatten istället för att använda filter. De är inte bara små, utan ruskigt dåliga simmare också! /Cecilia

      Kommentar

      • gugges
        • May 2003
        • 893

        #4
        hmm det är sant, fast det finns ju en liten risk at tman får med ett yngel vid vattenbytet med! vet dock inte hur jag ska få tag i alla yngel ifrån 50 liters akvariet... de har enklast lekt i det och det är inrett... svårt att se dem! men de ska få vara kvar i nån vecka så man kanske har en liten större chans att se dem då!
        Guardians Of Catfish - www.goc.se

        Kommentar

        Arbetssätt...