Kommer mina kampfisk yngel dö??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bubbelina
    • June 2003
    • 322

    Kommer mina kampfisk yngel dö??

    Jag har några frågor...

    1 Jag har hört att ynglerna drunknar när dom inte är i skumboet. hur lång tid kan dom vara ifrån skumboet.

    2 Några av mina kampfisk yngel ligger på ett blad precis vid ytan. Kommer dom att överleva eller ska jag putte ner dom till skumboet?

    3 När blir dom frisimmande?
    "Allways look at the brhigt side of life.."
  • shpend
    • August 2002
    • 2010

    #2
    hej
    1: ja tror inte att dom drunknar för dom som ja hade brukade simma upp å ner ibland.

    2: ja de överlever säkert men kanske inte alla men några gör de säkert

    3: dom blir väl frisimmande efter kanske 1-2 dygn efter äggen har kläckts de e därfrö man flyttar hannen.

    Kommentar

    • cecilia
      • January 2003
      • 754

      #3
      Innan ynglen blir frisimmande drunknar de om pappan inte hämtar upp dem till skumboet. När jag hade flyttat pappan från min kull sänkte jag vattennivån till 10-15 cm, har läst någonstans att de inte orkar simma upp till ytan annars. De yngel som ligger på bladet tycker jag inte att du ska röra, risken är att du krossar dem. /Cecilia (ingen kampfiskuppfödningsexpert, men en kull där nästan alla klarade sig till vuxen ålder :-)

      Kommentar

      • Bubbelina
        • June 2003
        • 322

        #4
        bra för ytan ligger på 11cm nu om man ska vara exakt. Dom är så söta ibland ligger dom blickstilla och ena sickunden simmar dom i väg som ett spjut! Mamma är som fastklistrad men hon är orolig. Hon vill absolut inte att mer än 10 yngel ska överleva
        "Allways look at the brhigt side of life.."

        Kommentar

        Arbetssätt...