Kampfisk och GUPPY?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inge Ting
    • July 2003
    • 239

    Kampfisk och GUPPY?!

    Har hört så många historier om att guppy hanar inte skal gå ihop med kamphanar.

    1. Finns det undantag?
    (skulle nemligen bra gärna vilja ha ett par sådana till mitt 220 kar (planerar för det) med Kampfisk och Blågurami).

    2. Är de lugna fiskar i allmänhet (vill inte stressa ihjäl mina blå guramisar)?

    Ingenting
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Ja det finns undantag. I ett så stort akvarium kan det funka. Kampfisken är lugn som gatan, guppynna stimmar lite mer men jag tror nong det går bra.
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Bubbelina
      • June 2003
      • 322

      #3
      hej jag har två guppys en hona och en hane med min kamphane. I början jagade han dom men om du har mycket bra gömställen går det utmärkt jag har inte mycket växter och jag har bara ett 38 L!
      "Allways look at the brhigt side of life.."

      Kommentar

      • LinK
        • April 2003
        • 385

        #4
        Tja!
        jag har haft kampfiskar och guppys i samma kar(175l) ända sedan jag startade det och har inte haft några problem.

        å andra sidan har min kompis kampfiskar och guppys och kampfiskhanen biter guppyhanarna i stjärten pga att han tror de är revaler...
        MvH
        Martin Sundholm

        "Bara för att jag har rätt betyder det inte att du har fel!"

        Kommentar

        • alie
          • February 2003
          • 427

          #5
          Jag har oxå haft guppy och kampfisk ihop utan problem. Försök hitta guppyhanar med små stjärtfenor. Annars kan kampfiskhanen se guppyhanen som en konkurrent och försöka jaga honom.

          Kommentar

          • Alexraptor
            • August 2002
            • 117

            #6
            ja jag har kampfisk hanne o 3 guppysar(2 honor 1 hanne)
            i ett 19 liters akvarium o det funkar finfint.

            Kommentar

            • Carrie
              • February 2003
              • 13

              #7
              Har både kampfiskar och guppys i mitt 93L och det har funkat bra. Min kampfisk hona gillar dock inte svarta guppys men med andra färger så funkar det bara fin fint.
              400L , 2 Pleco, 1 Segelfenspleco, 2 Långsträckta pansarmalar, 5 Blå Delfin Ciklider, 2 Röd Sebror, 2 Golden, 4 Juvel, 2 Ancistrus, 2 Mbunas.
              93L 10 Playts, 3 Fläckig pansarmal, 1 Albino, 1 Metall pansarmal, 12 Kardinal tetror, 1 Pleco, 2 pytte små segelfens plecos

              45L En massa platy yngel, 2 Fläckiga Pansarmalar, 1 Pleco
              //J

              Kommentar

              • Bubblan89
                • November 2002
                • 1220

                #8
                Det går bra att ha en kampfisk hane tillsammans med guppys men jag har haft problem med att ha kampfisk honorna tillsammans med lång fenade fiskar. Dom biter sönder deras fenor till och med kampfisk hanens
                Så jag har fått sätta alla mina kampfisk honor i mitt 19 liters.
                Där dom värkar trivas ganska bra tillsammans med en liten räka

                Kommentar

                • Inge Ting
                  • July 2003
                  • 239

                  #9
                  Ok.
                  =)
                  Hade också en hona som var på hanens fenor.
                  Hon fick flyttas till ett större kar med en annan hane oich nu går det finfint=)

                  Som det låter på er verkar det gå bra med Guppys och Kampfisk.
                  Det blir nog ett par då.....
                  Ingenting

                  Kommentar

                  Arbetssätt...