Chokladgurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maucat
    • June 2003
    • 45

    Chokladgurami

    hej

    Jag har funderad för attt köpa Chokladgurami.

    Undrar jag om kan dem vara tillsammans med mosaikgurami, neontetra, kongotetra och guppy


    mhv
    Mauro
  • Melina
    • April 2002
    • 139

    #2
    Hej,
    Jag ska också köpa Chokladgurami och tog reda på vilka fiskar som ska funka. Det bästa är att hålla artakvarium för Chokladgurami är väldigt känsliga och behöver ett akvarium som är anpassade efter deras behov.

    Mvh Melina
    Mvh Melina

    Kommentar

    • Daniel Odell
      • November 2002
      • 1595

      #3
      Chokladgurami är inte så speciellt känsliga, men de är svåra att få lek på om man inte har perfekta villkor för dem.

      Jag har tre "överblivna" i mitt stora sydamerika-kar med ett gäng chokladciklider, ett par aquediens metae, ett par bågciklider, lite nycklar, pansarmalar och bilbuksfiskar. Där trivs de bra.

      Så vill du bara ha dem som sällskapsfisk går det nog utmärkt att hålla dem i den blandningen, vill du ha lek behöver du ha ett artakvarium.

      Tidigare hadde jag 6 chokladguramis i ett 200L artakvarie, där lyckades en kila fast sig i bakgrunden, en bet ut ögat på en annan för att senare knäcka käken på sig självt mot glasrutan och en tredje matvägrade till döds. De tre som överlevde (varav en enögd) har däremot visat sig rejält tåliga och bra som sällskapsfisk.
      fish r friend

      Kommentar

      Arbetssätt...