blågurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nick
    • January 2003
    • 10

    blågurami

    Jag köpte 2 blågurami en hane och en hona. Honan mobade ut hanen och då byte jag hanen tillen större hona och då mobade den gamla ut den också och då byte jag den elake honan mot en mosaik gurami hane och det gick lite bättre men då började den stora honan jaga hanen. Hjälp!!!!!!!!!

  • gurkan
    • March 2003
    • 632

    #2
    kanske e parning på gång
    corydoras.

    Kommentar

    • MusiCat
      • April 2003
      • 299

      #3
      Ursprungligen skickat av Nick
      Jag köpte 2 blågurami en hane och en hona. Honan mobade ut hanen och då byte jag hanen tillen större hona och då mobade den gamla ut den också och då byte jag den elake honan mot en mosaik gurami hane och det gick lite bättre men då började den stora honan jaga hanen. Hjälp!!!!!!!!!

      Hej...Underligt, något liknande har hänt mig oxå! Jag hade två guldgurami (hane+hona), två mosaikgurami (hane+hona), en blågurami och en marmorgurami. Både blåguramin och marmorguramin köpte vi som HONOR, men det visade sig att de var HANAR... Den blåa guramin var på alla, till slut fick han död på guldgurami-hanen, och tids nog även marmorguramin, som var mobboffer nr 1. Numera finns det bara kvar en guldgurami (den förmodade honan) och en gammal mosaikgurami.

      Det underliga med det hela är att i när marmorguramin levde så jagades han bort av blåguramin, tätt följd av guldguramin. Men nu när marmorguramin är borta, så jagar GULDGURAMIN blåguramin....Riktigt konstigt, eftersom det var blåguramin som var akvariets elakaste fisk innan. Och nu är det han som blir jagad. Jag förstår mig inte på de där fiskarna. Guldguramin kanske är en hane trots allt, och ser sin chans nu...? Eller oxå är den en hona, som precis som din börjat jaga hanen....

      Lycka till i alla fall...
      Mvh,
      Mvh, Kattis
      http://www.tjornebrant.se

      Kommentar

      Arbetssätt...