Jagad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • balber
    • July 2003
    • 3

    Jagad

    Min kamphona jagar min silver haj nån som vet vad det kan bero på<font color="black"></font id="black">
    .................................................. ..............................................
  • Inge Ting
    • July 2003
    • 239

    #2
    är hon "dominant" mot de öriga fiskarna också?
    Ingenting

    Kommentar

    • Inge Ting
      • July 2003
      • 239

      #3
      min ena kamphona var nemligen helt besatt av hanen. Inte för att det var så mycket jagande" men hon åt av hanns fenor som en galning, så jag flyttade henne till ett annat större kar med en annan hane, och en så länge verkar det gå bra. Kanske är det lösningen på ditt problem?
      Ingenting

      Kommentar

      • alie
        • February 2003
        • 427

        #4
        Jag hade en kampfiskhona en gång i tiden som verkligen hade valt en grotta till revir. Hon jagade alla som kom i närheten. Riktigt kaxig. Men jag hade förstås inte en silverhaj, men jag kan tänka mig att om silverhajen är någorlunda liten så vågar hon kaxa sig mot den för att försvara en bra plats i akvariet som hon gillar. Andra kampfiskhonor som jag haft har inte alls varit revirtänkande, men några verkar vara det! Kampfiskar är verkligen alla olika i temperament!

        Mvh
        /A

        Kommentar

        • Inge Ting
          • July 2003
          • 239

          #5
          att silverhajen skulle vara tillräckligt liten?
          Då var min hona en riktig ragata!
          Åt på hanen som var mer än dubbelt så stor!
          Ingenting

          Kommentar

          • alie
            • February 2003
            • 427

            #6
            Kan tänka mig att vissa kampfiskhonor kan vara ordentligt kaxiga även mot större fiskar! Vet inte hur stora fiskar de egentligen kan ge sig på, men helt säkert en stor kampfiskhane och säkert oxå en ung silverhaj på 10 cm eller så om den är modig (silverhajar kan bli 35 cm enligt zoopets beskrivning).

            Hehe, din kampfiskhona verkar ha varit en riktig ragata. Min arga kampfiskhona var arg på alla guppysar, men rörde inte kampfiskhanen. Hon verkade snarare avguda honom. Han brydde sig däremot inte nämnvärd om bruden dessvärre... Konstigt. Vissa hanar är ju helt tjejgalna och efter honorna hela tiden så att man måste ha fler än två honor för att "avlasta" dem...

            /A

            Kommentar

            Arbetssätt...