Pygme gurami lek

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SemlaoLuffsen
    • November 2011
    • 100

    Pygme gurami lek

    Jag har ett par pygmeguramis i ett 19 liters aquael shrimpset.
    De har sällskap av snäckor, körsbärsräkor o 2 ottos.
    i helgen upptäckte jag ett skummbo under ena frogbitebladet.
    Jättekul att de trivs så bra att de leker, detta är deras första lek tom.

    Nu har de frisimmande på 3e dagen idag, pyttesmå yngel simmar runt vid ytan mest.
    Superkul att de faktist lyckades redan på första leken!

    Föräldrarna är bortplockade för o vara på den säkra sidan o jag försöker fodra de små liven (ynglen) men tycker det är aningen svårt de är ju så små!!!!!

    Satte igång en odling av infusorier på en gång såklart o det ges 2 gånger om dagen, förutom det ges flytande yngelfoder (dock för levandefödare då det är det jag annars håller).
    Har även provat pulverfoder för yngel.

    Ynglen har växt lite så de bord eju få i sig nått då, o jag har sett dem "hugga" efter nått i vattnet.
    men tycker de ser magra ut inte så där runda fina magar som mina levandefödares yngel har när de ätit.

    Är lite rädd för o byta vatten nu o vågade bara byta 1 liter istället för 5 liter som jag brukar (1 gång i veckan) funderar på 1 liter varannan dag som rutin nu.

    Igår tyckte jag dock att det är mycket förra yngel, såg ca 30 från början o tror de bara är ca 15 st nu.

    Några tips hur kan göra fö ro lyckas med dem?
  • viktorbj
    • April 2013
    • 405

    #2
    mata lite mer fyra gånger per dag istället tycker jag

    Kommentar

    • Matsnork
      • July 2012
      • 119

      #3
      Jag förstår inte. Särskrivning deluxe i rubriken och sedan välskrivet i övrigt?

      Kommentar

      • Sofios
        • June 2013
        • 24

        #4
        Spännande! Funderar starkt på att starta ett akvarium med pygmé- eller lakritsgurami framöver

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          #5
          Pygme gurami lek

          Ursprungligen postat av Matsnork
          Jag förstår inte. Särskrivning deluxe i rubriken och sedan välskrivet i övrigt?
          ??
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          Arbetssätt...