Kampfisk och foder

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • larsb
    • April 2003
    • 9

Kampfisk och foder

Har en hane och tre honor i ett 40liters.
    Dom äter bara mygglarver svarta,röda och vita.
    Klarar dom sig på att bara äta mygglarver.
    Har provat en massa annat foder men det äter dom inte.
  • lottie
    • May 2003
    • 15

Har du prövat med frysta ärtor? (det gillar mina). Men annars är det nog inga problem om dom bara äter mygglarver

Kommentar

• shpend
      • August 2002
      • 2010

hej
      de finns olika vissa gillar fling foder och vissa gillar fryst...

Kommentar

• Helena S.
        • March 2003
        • 280

Det går att vänja dom vid annat foder. Jag har hört att röda mygglarver inte är så näringsrika, och att det är bra att vitaminberika dom lite. Jag vet inte hur mycket av det som stämmer, eller om dom svarta och vita mygglarverna kompenserar det, men jag skulle nog inte våga mata med bara mygglarver. Har du prövat med annat frysfoder, som artemia eller dafnier?
        -Helena S.

Kommentar

• larsb
          • April 2003
          • 9

Har provat flera frysta foder med det spottar dom bara ut

Kommentar

• maliin
            • June 2003
            • 167

Kanske du kan låta bli att mata dem på några dagar så att de blir extra hungriga?

Kommentar

• peo
              • October 2002
              • 119

De kampfiskar jag har för sig själva äter inget annat är mygglarver. De som jag av olika anledningar har flyttat på, och som därmed har fått sällskap av andra fiskar har omedelbart börjat äta vanligt torrfoder... Min slutsats är att lite lagom konkurrens verkar vara stimulerande för dem, och då är de inte lika kräsna med maten.

Kommentar

• nygren_91_
                • March 2007
                • 23

Jag har en kampfiskhane som jag börjar bli lite orolig för. Har prövat både flingfoder och vissa pellets-sorter, men han verkar inte gilla det och äter knappt något. Måste man köpa mygglarver till honom?
                Emelie

Kommentar

• macke_fisk
                  • December 2005
                  • 4442

hejsan...mina kampfiskar åt nästan inget när jag fick hem dom...de åt bara lite torrfoder och sen spottade de ut resten de inte ville ha...nu äter de nästan vad som helst....just nu så har jag fårr dem att äta fryst artemia vilket jag tycer är skitbra så att de får lite variation......det jag gjorde var att testa lite varje dag att ge dem artemia ...sen efter nån dag så åt dem de
                  MVH macke_fisk

Kommentar

• Diwa
                    • December 2006
                    • 300

min var nödbjudd (fick smula jättefint) och bara vissa flingor gick ner

de har nu lärt sig att antingen äter man det som bjuds eller så är man utan
                    fyra barn här*asg*

de är dessutom nu heltokiga i maltabletterna
                    Senast redigerad av Diwa; 20 March 2007, 21:08.
                    110L 54L 54L

Kommentar

• Pehpsii
                      • July 2006
                      • 69

har läst någonstans att man ska äkta röda mygglarver och kampisar. Minns inte vart jag hittade infon men de nämnde att de ite kunde bryta ner dem ordentligt och kan få stopp i magen. Mina älskar cyklops, artemia och torkade svarta mygglarver & levande vita.
                      Älskade rabarber!

Kommentar

• Stormenzs
                        • March 2007
                        • 15

Har du provat Räkmix?

Tycker du kan testa räkmix. Det ska finnas någonstans här på sidan där det står hur man gör.
                        Det ska gå till kampfiskar! Själv har jag inte hunnit testa det, eftersom jag köpte min Kamphane igår...
                        Lycka till nu, och ha det bäst!
                        Alice 180 liter, min mammas. Innehåller Malawi Ciklider.
                        110 liter, min brors. Innehåller palettciklider.
                        54 liter, mitt eget. Innehåller kampfiskar. Har även en vändmal, som det heter. 100 liter barnkammare.

Kommentar

• nygren_91_
                          • March 2007
                          • 23

Gick in till affären där ja köpte dem och frågade vad de matade dem med. De matade alla sina kampfiskar med röda mygglarver, så jag köpte en karta med sådana. Nu äter han hur mycket som helst, får nästan akta så han inte äter ihjäl sig Haha
                          Emelie

Kommentar

• macke_fisk
                            • December 2005
                            • 4442

Ursprungligen postat av nygren_91_
                            Gick in till affären där ja köpte dem och frågade vad de matade dem med. De matade alla sina kampfiskar med röda mygglarver, så jag köpte en karta med sådana. Nu äter han hur mycket som helst, får nästan akta så han inte äter ihjäl sig Haha

jag litar inte på röda mygg......tycker inte att det är nått bra foder
                            MVH macke_fisk

Kommentar

• nygren_91_
                              • March 2007
                              • 23

Jag tycker att det har funkat jättebra. Alla fiskarna älskar det, och det blir minimalt med "skräp" efter dem.
                              Emelie

Kommentar

Arbetssätt...