Kampfisk lek

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Juwel150
    svarade
    Hur många yngel kan det bli, och när ska man flytta hanen från ynglen? och kan man då sätta tillbaka han till sina honor, eller ska han vara själv lite fört?

    Lämna en kommentar:


  • rexi
    svarade
    Man skall inte gärna ha något bottenmaterial.
    man ska helst inte ha bottenmaterial efter som hanen måste kunna plocka upp rommen som faller ut ur skummboet, annars drunknar de..
    tror man ska flytta honorna efter leken, annars så äter hon upp dom om jag minns rätt.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Det tror jag med! Ha en jämn temp, var noga med vattnet sen är det bara att mata och vänta.

    Sen blir det till att sortera och dela upp efter storlek. Gissa om ikea kommer att bli ditt favvo-resmål!

    Lämna en kommentar:


  • rexi
    svarade
    om honorna är feta så borde det gå tror jag

    Lämna en kommentar:


  • Juwel150
    svarade
    Men honorna är ganska så feta båda två, men han är lugn mot dom nu men det kanske ändras när han blit lite sugen på gröten om amn säger så?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Kolla om honorna är lekmogna först, är de inte det så kommer han att våldta dem och döda honorna, alternativt bli mördad.

    Man skall inte gärna ha något bottenmaterial.

    Lämna en kommentar:


  • Juwel150
    startade ett ämne Kampfisk lek

    Kampfisk lek

    Om ett tag ska jag odla (försöka) på mina kampfiskar, jag har två honor och en väldigt vacker hane. Akvariet de bor i är på 60 liter. när jag sedan ska sänka vattennivån och stänga pumpen, ska jag ta bort allt grus, som är gansska så "finkornigt", och kan båda honorna vara kvar i karet, eller kommer hanen jaga bort den han inte vill leka med?
Arbetssätt...