Kampfisk Sjuk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nunawa
    • September 2009
    • 12

    Kampfisk Sjuk?

    Hej jag har en kamp fisk med 2 nät tetror , en sunset platy och 2 allätare av något slag men nu är det så kampfisken ligger bara på botten det har har på gått några dagar nu . Det är bara
    Vi har pump . Det är bara kampfisken som ligger på botten dom andra är pigga. Kan det va att man har för mycket cirkulation i akvariet så att det bildas strömmar som har tröttat ut honom? Just nu har jag flyttat över han i ett minde 5 liters utan pump så att han kan villa upp sig men har någon en lösning till detta problem?
    Senast redigerad av nunawa; 18 October 2009, 08:37.
  • Broddan
    • February 2007
    • 536

    #2
    Klarar de andra av cirkulationen är det inte det.

    Jag tror tyvärr att din kampfisk sjunger på sista versen. Har en fisk gett upp att simma brukar det vara kört tyvärr.

    Daniel
    Hälsningar

    D

    Kommentar

    • icefudge
      • August 2009
      • 177

      #3
      Ursprungligen postat av nunawa
      Hej jag har en kamp fisk med 2 nät tetror , en sunset platy och 2 allätare av något slag men nu är det så kampfisken ligger bara på botten det har har på gått några dagar nu . Det är bara
      Vi har pump . Det är bara kampfisken som ligger på botten dom andra är pigga. Kan det va att man har för mycket cirkulation i akvariet så att det bildas strömmar som har tröttat ut honom? Just nu har jag flyttat över han i ett minde 5 liters utan pump så att han kan villa upp sig men har någon en lösning till detta problem?
      finns det bara växter den kan vila på i karet så ska det gå bra med rätt häftig cirkulation. men har du haft den länge? kampfiskar lever oftast ca 2år, finns dock sorter som lever längre...
      Malar is the shit

      Kommentar

      • nunawa
        • September 2009
        • 12

        #4
        Vi har haft den i ca 2 veckor , ne för jag tänkte att om det är mycket cirkulation så kan han kanske bli utkörd efter som det blir strömmar i vattnet och en kampfisk har ganska stora fenor tex det har ju inte dom andra fiskarna . Men nu har vi haft han i en skål under natten och just nu är han där med och nu verkar han vara pigg han simmar runt och börjat bygga ett skumbo.
        Senast redigerad av nunawa; 18 October 2009, 13:31.

        Kommentar

        • SuperAquaMan
          • August 2009
          • 245

          #5
          Sätt inte din cirkulation just vid ytan om du har kampfisk. Det är ju där dom håller till som du själv säger så får dom det väldigt jobbigt.
          Min kampfiskhona får för sig att ligga på botten ibland och bara ta det lugnt en stund. Dom verkar gilla att slappa där i omgångar.

          Kommentar

          • nunawa
            • September 2009
            • 12

            #6
            okey men den pumpen jag har är det en vatten stråle som kommer uppifrån filtret ner i vattnet så det blir ju ström neråt men har ställt till den så det inte kommer igenom så mycket vatten för att få det lite lugnare i vattnet.

            Kommentar

            • Linn_guppy
              • December 2008
              • 57

              #7
              ´Min kamp fisk beetede sig lika dant han simmade inte han bara låg där på boten men sedan började han försöka simma han försökte verkligen han ville leva kändes det som. Och för att hjälpa till så köpte jag mat som smjönk till botten och efetr en vecka började han sakta och säkert simma ganska bra och idag är han frisk har även ´fått små bebisar.

              Kommentar

              • Linn_guppy
                • December 2008
                • 57

                #8
                Min kamp fisk beetede sig lika dant han simmade inte han bara låg där på botten men sedan började han försöka simma han försökte verkligen. Han ville leva kändes det som. Och för att hjälpa till så köpte jag mat som sjönk till botten och efter en vecka började han sakta och säkert simma ganska bra och idag är han frisk. Han har även fått små bebisar som är klar rosa och visa lila.

                Ändrade lite stav fel

                Kommentar

                • nunawa
                  • September 2009
                  • 12

                  #9
                  okey fast min fisk börjar nog piggna till lite men har har inte ännu ätit någon mat än vad jag vet fast han ligger nog och villar sig får man hoppas

                  Kommentar

                  • Linn_guppy
                    • December 2008
                    • 57

                    #10
                    Ursprungligen postat av nunawa
                    okey fast min fisk börjar nog piggna till lite men har har inte ännu ätit någon mat än vad jag vet fast han ligger nog och villar sig får man hoppas
                    Om du är osäker om han ätit ska du pressa ner lite mat till boten ungifär där han ligger annars kan han dö kampfiskar behöver mat vardagligen.

                    Kommentar

                    • nunawa
                      • September 2009
                      • 12

                      #11
                      okey ska prova det ska se till att han äter något iaf matar ju han med pellets

                      Kommentar

                      • Mobster
                        • June 2008
                        • 506

                        #12
                        Väldigt få fiskar behöver äta dagligen och kampfisk är inte en av de som gör det

                        Men om han bara ligger länge ska du nog försöka peta till honom för att se reaktion.

                        Kommentar

                        • nunawa
                          • September 2009
                          • 12

                          #13
                          Han simmar upp och ner nu när han ska hämta luft sen så ligger han bara där

                          Kommentar

                          • nunawa
                            • September 2009
                            • 12

                            #14
                            Nu är hans fenor ihop sjunkna och så kan han ligga lite på sidan men har simmar fortfarande runt lite sakta .

                            Kommentar

                            Arbetssätt...