Hon e Aggresiv!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Arctic
    • March 2009
    • 281

    Hon e Aggresiv!!

    gud vilken ondskefull individ jag har fått i mitt akvarium. en av mina så kallade koi platys (har 2) måste vara den mest hänsynslösa och avundsjuka fisk jag någonsin sett. Mina Koi platys e sterila, Hanarna verkar veta det för jag har aldrig sett dom uppvakta dom. men den här honan hon e hämndlysten! hon hackar och biter och attackerar BARA mina runda goa gravida platys, och om hannarna uppvaktar någon av honorna, så ger hon sig på hannarna istället. som om hon är riktigt jekla avundsjuk! har observerat henne länge nu och det e ett så tydligt beteende! vad sjutton ska jag göra? hon orsakar ju väldigt mycket skada. har aldrig sett sådant beteende!
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    #2
    En åktur genom avloppsrören kanske ;-) *skääämt!!*
    Kanske mera växter/stenar/grottor så de andra kan gömma sig??
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • Arctic
      • March 2009
      • 281

      #3
      har ganska mycket gömställen och växter men kan nog tänka mig att dom mobbade stackarna tycker det e tråkigt att sitta och trycka hela dagen :P

      Har redan vänt mig till djuraffären jag köpte henne från men dom vill inte ha tillbaka henne (rädda för sjukdomar). känner ingen som kan ta henne heller. ärligt talat har jag funderat på avlivning men det känns inte riktigt schysst liksom...fast samtidigt...aggresiva hundar som bits brukar man ju avliva oxå...

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #4
        Det låter som hon aldrig kommer låta de andra vara. Jag skulle (om jag hade plats) skaffa ett till akvarium och ha den elaking i den.
        Vet du ingen som har en STOR fisk, t.ex. redtail som man kan ge den dumma fisken till?
        Avlivning kanske är det bästa för alla


        Ursprungligen postat av martinah86
        har ganska mycket gömställen och växter men kan nog tänka mig att dom mobbade stackarna tycker det e tråkigt att sitta och trycka hela dagen :P

        Har redan vänt mig till djuraffären jag köpte henne från men dom vill inte ha tillbaka henne (rädda för sjukdomar). känner ingen som kan ta henne heller. ärligt talat har jag funderat på avlivning men det känns inte riktigt schysst liksom...fast samtidigt...aggresiva hundar som bits brukar man ju avliva oxå...
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • Arctic
          • March 2009
          • 281

          #5
          ne jag e det enda i min bekantskapskrets som har akvarium :P konstigt men sant.

          jag testade till och med att köpa 2st ganska stora platy hannar maffiga och fina, tänke de kanske kunde tukta henne lite...det var hon som tuktade dom istället fast hon e nästan hälften så liten...suck :P

          Kommentar

          Arbetssätt...