Silvermolly eller segelfensmolly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yejjeh
    • October 2007
    • 150

    Silvermolly eller segelfensmolly

    Vad tycker ni är bäst? Mina silvermollyhonor har alltid blivit så svage efter dom fått en kull och sedan har dom dött. Tycker ni att man ska satsa på några silverfärgade segelfensmollys istället?

    Tacksam för svar
    Vill gärna höra mångas åsikter
    Söker silvermollys
    Och andra levandefödare
    50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Du skall nog satsa på att mata med lite "lyxfoder" inför födseln, den tar på krafterna, och dessutom vara noga med vattenbytena innan och efter de fött, det ökar chanserna för att det skall gå bra framöver. Det är nog ingen större skillnad på de två arternas/sorternas behov.
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • Yejjeh
      • October 2007
      • 150

      #3
      Vad är sk. lyxfoder?
      Söker silvermollys
      Och andra levandefödare
      50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av Yejjeh
        Vad är sk. lyxfoder?
        Till exempel frysta mygglarver, frusen vuxen artemia, dyrare torrfoder, t.ex. ciklidpellets med spirulinaalger som omväxling till det de brukar få, varför jag skrev "lyxfoder" var just för att detta brukar kosta lite mer än standardtorrfoder, men det kan verkligen löna sig i längden. Det bästa frysfodermärket jag vet är www.aleds.se frysfoder. Det säljs lite här och var, jag tror till exempel att www.akvarielagret.se har det. Lycka till.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Yejjeh
          • October 2007
          • 150

          #5
          Tack så jätte mkt! Just nu får dom JLB Novo GranoColor ("klickburk"). Den käkar dom bra av. Men honorna dog inann dom fick prova :S ..
          Söker silvermollys
          Och andra levandefödare
          50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av Yejjeh
            Tack så jätte mkt! Just nu får dom JLB Novo GranoColor ("klickburk"). Den käkar dom bra av. Men honorna dog inann dom fick prova :S ..
            Jag skulle nog köpa något av de andra matsorterna som komplement/variation, jämför med dig själv: hur kul är det att äta samma sak varje dag?
            Och förresten är det risk (om än liten risk!) för bristsjukdomar om man bara matar med en och samma typ av foder jämt.....Lycka till!
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • Yejjeh
              • October 2007
              • 150

              #7
              Okej, tack
              Söker silvermollys
              Och andra levandefödare
              50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

              Kommentar

              Arbetssätt...