Aggresiv guppyhane ?!?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FishInTank
    • February 2009
    • 165

    Aggresiv guppyhane ?!?!

    hejsan akvarister !

    jag köpte för 3 dagar sen 6 st guppys till mitt 112 liters kar, 3 hanar och 3 honor.

    och allting var frid och fröjd till ikväll. då jag såg att ena hanen hade bleknat nåt otroligt i färgen nåt otroligt, såg helt urtvättad ut, och ligger vid ytan mest, så jag sätter mig o studerar karet lite,

    då får jag se att en annan av hanarna biter honom i fenan ,( har försvunnit en ganska stor del nu ) samma hane är ganska aggresiv mot de andra fiskarna med, han gick till attack mot en av mina Amanoräkor och bet den i huvudet :P

    kan jag har fått in en aggresiv guppy i mitt kar?
    och vad ska jag göra med den skadade guppyn ?
    jag vet att den kan ju ierförsig ha varit gammal o svag när jag redan köpte den och att den helt enkelt inte klarade av flytten till mitt akvarie och att den andra hanen ser han som skadad och biter honom för det?

    men varför attackera räkorna, har också sett att han bet en av honorna i stjärtfenan..

    snälla ge mig tips.!

    MVH
    Stoffe !
    455 L Växter
  • Palett
    • February 2009
    • 51

    #2
    om du hade ett ca54l kan du ju läga ner den bråkiga hanen om du inte vill döda den med någon annan stryk fisk.

    Kommentar

    • FishInTank
      • February 2009
      • 165

      #3
      den skadade hanen dog idag på morgonen...

      den aggresiva hanen sitter nu i karantän i en skål med 2 st mindre slöjstjärtar, han verkar inte våga gå på dom iaf.... än..
      455 L Växter

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Skål?

        Kommentar

        • FishInTank
          • February 2009
          • 165

          #5
          guldfiskskål av modell större :P
          455 L Växter

          Kommentar

          Arbetssätt...