Lite funderingar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aner89
    • August 2008
    • 5

    Lite funderingar!

    Jag har nyss fått ett nytt akvarium av en vän ca 70-80 liter (vet inte exakt) och har lite funderingar! Jag kan börja med att säga att jag är nybörjare Jag har för tillfället 4 guppyhanar och en algätare (ancistrus) i den. Jag har funderingar på att skaffa tillökning.

    Jag funderar på att skaffa mej några honor och få yngel, men hur många ska jag köpa? Med tanke på att de ska va fler honor m.m.

    Jag vill även ha någon mer fiskart och kanske även odla där? vilken/vilka rekomenderas? Eller är det överkurs för en nybörjare? Man kanske kan skaffa några utan att odla? bara hanar.

    Finns det någon risk att arterna parar sig med varandra eller håller dom sig innom arten? Skulle även vilja ha lite tips om hur man går tillväga med odling. Jag vet att det kan bli ganska många yngel, kan man göra något för att hålla det i "schack"?
    Tack på förhand
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Ursprungligen postat av aner89
    Jag har nyss fått ett nytt akvarium av en vän ca 70-80 liter (vet inte exakt) och har lite funderingar! Jag kan börja med att säga att jag är nybörjare Jag har för tillfället 4 guppyhanar och en algätare (ancistrus) i den. Jag har funderingar på att skaffa tillökning.

    Jag funderar på att skaffa mej några honor och få yngel, men hur många ska jag köpa? Med tanke på att de ska va fler honor m.m.

    Jag vill även ha någon mer fiskart och kanske även odla där? vilken/vilka rekomenderas? Eller är det överkurs för en nybörjare? Man kanske kan skaffa några utan att odla? bara hanar.

    Finns det någon risk att arterna parar sig med varandra eller håller dom sig innom arten? Skulle även vilja ha lite tips om hur man går tillväga med odling. Jag vet att det kan bli ganska många yngel, kan man göra något för att hålla det i "schack"?
    Tack på förhand