Elak guppy hona

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zezzan_linn
    • November 2007
    • 132

    Elak guppy hona

    Min ena guppyhona är taskig och biter på den andra honan och hanens fenor. Hanens fenor är rätt trasiga, inte jättemycket men de är lite "flikiga". Honan liksom jagar och "tacklar" de andra jätteofta.
    Finns det något att göra åt det? kanske det blir bättre när de får flytta till ett större akvarium som jag tänkt köpa? Nu går de i ett 60 liters tillsammans med neoner och räkor.
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Jag skulle nog säga lämna in henne till affären och köp en ny.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Säger det samma JojjeN

      Hade själv en aggressiv hona och det finns inget bot. Jag försökte med många hanar till henne men ingenting funkade (den förste åt hon upp ).
      Blev så förbannad på henne så hon åkte i 450L ihop med ett lekpar Paletter. Tänkte att överlever hon där kan hon få vara där. Hon kan ju bara försöka sig på Palettparet tänkte jag . Såg inte henne på över ett dygn efter det och trodde att hon blivit uppäten eftersom hon med det samma åkte i luven på Palettparet. Ett par dagar efter hittar jag henne uppe på pumpen välbehållen men inte riktigt bekväm med läget om man säger så , så jag flyttar över henne igen till sitt gamla hem. Jag kan säga att efter det blev hon from som ett lamm .
      Så såvida du inte har ett 450L med Palettpar så råder jag dig att byta in henne
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Joannakarlsson
        • July 2018
        • 21

        #4
        Riktigt gammal tråd...men...av någon anledning lyckas jag få elaka fiskhonor...guppyhonan är riktigt elak mot våra dvärggurami...hon går på dem så de lägger sig på sidan...
        tips på vad man kan göra?

        Kommentar

        • Stahl
          • June 2018
          • 333

          #5
          Bunt ihop och slå ihjäl 'na bara. En ska inte vara blöt int.

          Kommentar

          • Joannakarlsson
            • July 2018
            • 21

            #6
            Efter hon fått yngel blev hon beskedlig. Graviditetsilsk helt enkelt...mannen som äger akvarieaffären hade aldrig hört talas om en sådan arg guppyhonan...

            Kommentar

            • Stahl
              • June 2018
              • 333

              #7
              Intressant! Skönt att hon lugna sig iaf.

              Kommentar

              Arbetssätt...