I VÄNTANS TIDER!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zobban
    • February 2003
    • 345

    I VÄNTANS TIDER!!

    Halloj igen!

    jag har efter en hel del bökande och stökande flyttat över en av mina guppy-honor som är rund som en tunna till yngelkaret på 12L dr finns pump o allt. Där finns även 9 guppy-yngel jag räddat tidigare, men de verkar hon inte bry sig om (skönt). Tanken är att så fort hon fött flytta tillbaka henne till sällskapsakvariet.

    Man NÄÄÄR tänker hon föda, vilka tecken kan jag leta efter? Hur länge bör jag rimligen behöva vänta, hon ligger nu mest under en rot och verkar må bra, tar en simtur då och då.

    Sedan har jag ett par gravida svrdbärare i sällskapsakvariet, hur skall jag hinna rädda deras yngel när de kommer?

    Zobb

    "Any given day you can win or loose, but the point is, you can win or loose like a man"
    Al Pacino

    60L Sällskaps.
    20L Kampfisk
    12L Yngel
    Zobb

    "Any given day you can win or loose, but the point is, you can win or loose like a man"
    Al Pacino
    --------------------------------
    60L Panorama
    50L 6-kantigt
    20L Yngel + tonåringar


    Hovawart - Brukshunden No 1 !!
  • wierdalien
    • February 2003
    • 936

    #2
    Skall du rädda svärdbäraryngeln får du skaffa ett yngelkar till.

    Ligger guppyhonan under en rot? I så fall vill jag inte direkt påstå att hon mår bra...


    Akvarievännerna I Borås
    http://www.bostream.nu/blue/aib
    -----------------------

    Kommentar

    • shpend
      • August 2002
      • 2010

      #3
      hej
      ja tror inte levandefödare tycker om rötter.
      ja hade rötter i mitt kar.
      där har ja masor av play och black molly, märkte efter ett tag att dom började bli lite slöa.
      nu har ja tagit bort alla rötter från de karet.

      MVH Shpend

      Kommentar

      • Zobban
        • February 2003
        • 345

        #4
        Rättelse: hon ligger inte under en rot, utan under en bit mangoverä, och hon ligger heller inte på botten om ni tolkade det så. Hon är bara inte med och leker med de halvgamla ynglena, men hon är så rund om magen att hon BORDE föda snart!?

        Zobb

        "Any given day you can win or loose, but the point is, you can win or loose like a man"
        Al Pacino

        60L Sällskaps.
        20L Kampfisk
        12L Yngel
        Zobb

        "Any given day you can win or loose, but the point is, you can win or loose like a man"
        Al Pacino
        --------------------------------
        60L Panorama
        50L 6-kantigt
        20L Yngel + tonåringar


        Hovawart - Brukshunden No 1 !!

        Kommentar

        • Zobban
          • February 2003
          • 345

          #5
          ....*väntar fortfarande*.... nu har hn gått där i 4 dagar, hon BORDE ju föda snart......*otålig*....

          Zobb

          "Any given day you can win or loose, but the point is, you can win or loose like a man"
          Al Pacino

          60L Sällskaps.
          20L Kampfisk
          12L Yngel
          Zobb

          "Any given day you can win or loose, but the point is, you can win or loose like a man"
          Al Pacino
          --------------------------------
          60L Panorama
          50L 6-kantigt
          20L Yngel + tonåringar


          Hovawart - Brukshunden No 1 !!

          Kommentar

          Arbetssätt...