Fota guppies

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guppie
    • June 2008
    • 145

    Fota guppies

    Hej! Jag har märkt att många av har väldigt fina och bra kort på era guppies, men jag har lite svårt att ta kort på mina guppies. Dom verkar inte va några linslusar direkt!

    Hur gör ni för att få så bra bilder Jag får bara en massa suddiga bluppar hela tiden!

    Sen så ser man om man söker på guppies på google på bilder, så är guppiesarna jättefärgglada och har stooora fina slöjstjärtar men mina är inte så stora, men fina iallafall, tkr jag!
    Fem såna där guppies och påökning snart!

    Även en sån här liten en tuffing, men han är lite feg
  • Raggsockan
    • April 2007
    • 644

    #2
    ja du. Fiskar i allmänhet tycker jag är väldigt svårt att fota om man inte har en jättebra kamera med stabilisator osv.

    Kommentar

    • Guppie
      • June 2008
      • 145

      #3
      Okej, för jag tkr dom flesta får så bra och fina bilder på sina fiskar, men alla kan väl inte ha en jättebra kamera med stabilisator?
      Fem såna där guppies och påökning snart!

      Även en sån här liten en tuffing, men han är lite feg

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Finns en del knep som man kommer på så småningom men tålamodet är nog ändå viktigast. Guppy är väldigt svårt att fotta eftersom de ständigt rör sig. Det är dock lättare i mindre akvarium kan jag tycka eftersom de inte kan rymma så lätt då.
        Även Guppy har viissa stunder då de bara står still och slappar eller seglar fram och då gäller det att vara snabb utan att skrämmas

        Vi har verkligen ingen värstingkamera men ett och annat fotto blir jag faktiskt ganska nöjd med. Jag använder alltid macro när jag fottar fiskar och det funkar för mig iaf.

        Du får testa sig fram helt enkelt . Lycka till
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Det finns en separat tråd om att fota i akvarier/fota akvariefisk, kolla efter tips där, men visst spelar valet av kamera (stor) roll.....
          Senast redigerad av tummen; 26 June 2008, 09:36.
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • Ibanez
            • July 2006
            • 853

            #6


            kolla oxå in robins kanonbra blogg här på zoopet och du får reda på det mesta du behöver.. följ bloggen från del ett och frammåt så snappar du säkert upp lite tips
            Era fiskar ger jag mina till frukost..

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Guppie: Hur går det?
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              Arbetssätt...