Ska hon ha yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BlueJ
    • January 2008
    • 261

    #16
    hehe yngel kar hmm ja de är vell ett vanligt akvarium som man har yngel i det har jag i alla fall jag är inte så petig de funkar och jag har yngel och ett har dött tuvär men de går har inga spec annorlunda för att de är yngel batra ett lite mindre akvarium till dem tills det är dags att flytta över dem till stora akvariumet och de dröjer nog inte för de har växt en hel del redan men måste lite till för har gurami annars skulle jag nog snart kunnat flytta i de.. jag har fler yngel påväg så behöver de andra akvariumet så
    The nicest person is nott always the winner

    Kommentar

    • Simon H
      • January 2008
      • 515

      #17
      hej jag har en segelfensmolly hona de värkar som hon ska föda jag hoppas att hon
      kommer att föda

      Kommentar

      • BlueJ
        • January 2008
        • 261

        #18
        fhittade två till yngel i morse i mitt stora akvarium kom som en rolig överaskning kul så nu har jag 7 igen
        The nicest person is nott always the winner

        Kommentar

        • 0422
          • August 2007
          • 644

          #19
          Yngelburk, med den betydelsen jag lägger i det, är en flytande burk med springor i väggarna, som du har honan i tills hon föder, sen flyttar du bort honan, och kvar är yngelna. Det går att köpa i en vanlig akvarieaffär, gå bara in och fråga efter en yngelburk du har i akvariumet

          För övrigt, kom nyss hem från London, går in och kollar på fiskarna. Inser att en av mina burkar ha sjunkit till bottnen, yngelna är borta (detta är inget som händer egentligen, jag hade satt fast burkarna med silvertejp för att de inte skulle röra sig en massa i strömmen från pumpen...). Hittar ett av yngelna, det var fyra från början. Så tre av mina sötnosar är borta. Inte helt kul att komma hem till det =/
          - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

          Kommentar

          • fengwall
            • August 2007
            • 67

            #20
            hehe, jag hade 18! platybebisar i en yngelkasse i tanken 15 nya och 3 halvstora yngel. Åkte bort en dryg vecka och när jag kom hem hade min stora vuxna sorgmanteltetra hoppat ner i kassen och ätit upp varenda en , bara han däri riktigt rund om magen!

            Kommentar

            • 0422
              • August 2007
              • 644

              #21
              Liknande hände mig... Fast med våra scalareyngel och en annan dum fisk >.<
              - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

              Kommentar

              Arbetssätt...