nånting har hänt min unga blackmolly hane

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lill_Lena
    • September 2006
    • 173

    nånting har hänt min unga blackmolly hane

    för några dagar sedan upptäckte jag att en hane jag fött upp själv har börjat simma väldigt konstigt. han lutar åt ena hållet licksom vertikalt på snedden och verkar rädd och håller sig i skymundan. han är en sent utvecklad hane, ca 1 år är han. annars ser jag inget synligt sjukdom. Någon som vet varför det plötsligt blivit så?
  • dancehall
    • May 2007
    • 306

    #2
    Just det det hände med en av mina självuppfödda black mollys också för några år sedan.
    Desvärre kunde jag inget om fiskar då, (och nästan inte nu heller) så kunde tyvärr inte få reda på varför.

    Kommentar

    • Lill_Lena
      • September 2006
      • 173

      #3
      om den inte har bråkat med sin pappa och är undergiven..men sååå undergiven är inte troligt...=( konstigt konstigt...

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Det KAN vara så att den fått något fel på t.ex. simblåsan, men om den ser frisk ut i övrigt så skulle jag inte oroa mig.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Lill_Lena
          • September 2006
          • 173

          #5
          det har jag med tänkt på..men han håller sig undan helatiden och när han ska äta far han som ett spjut omkring käkar lite och gömmer sig igen..helkostigt för han har aldrig tidigare varit så.

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av Lill_Lena
            det har jag med tänkt på..men han håller sig undan helatiden och när han ska äta far han som ett spjut omkring käkar lite och gömmer sig igen..helkostigt för han har aldrig tidigare varit så.
            Så beter sig en liten "mobbad" hane som inte klarar att hävda sig gentemot de andra hanarna, inget att oroa sig för. Troligen skulle han växa ordentligt om de andra hanarna försvann av någon anledning, och sedan skulle han vara "kungen" i akvariet.
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...