yngel i en kar av plast???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • amoramir
    • December 2007
    • 212

    yngel i en kar av plast???

    jag har en massa guppy och svärdbärare yngel i en yngel kasse och det känns at de e så lite plats och de minskar varje dag.kan inte köpa en ny kar just nu...men jag undrar om jag kan ha de i en kar som är av plast????? jag har en extra värme och en pump(boblor) sand och lampa och växt kan jag skaffa oxå. skulle det gå bra eller?????!!!!!
  • MrN
    • January 2008
    • 79

    #2
    undra sa flundra om gädda är fisk? nej men jag tycker du ska satsta mer på dig själv spruta i motvind,,,,och låt fantasin flöda annars kommer dom sluta som döda,,,
    nu är det dags för mrmagoo att hoppa i sängen känner jag godnatt lycka till,,

    Kommentar

    • patdah
      • November 2007
      • 659

      #3
      Om du inte kan ordna med lämpligt akvarium till ynglen är det väl ändå bäst att dom går kvar i samma kar som föräldrarna... antingen klarar dom sig eller så löser föräldrarna problemet åt dig.
      /Patrik

      I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

      Kommentar

      • Sannstrom
        • August 2007
        • 211

        #4
        Ursprungligen postat av amoramir
        jag har en massa guppy och svärdbärare yngel i en yngel kasse och det känns at de e så lite plats och de minskar varje dag.kan inte köpa en ny kar just nu...men jag undrar om jag kan ha de i en kar som är av plast????? jag har en extra värme och en pump(boblor) sand och lampa och växt kan jag skaffa oxå. skulle det gå bra eller?????!!!!!
        Det blir jättebra om du har dom i en plastbunke. Det är väldigt många som tipsar om det. Det blir ju inte ett så fint akvarium och du vill kunna titta på dem som om du hade ett riktigt i glas, men en tillfälig lösning innan ynglerna kan komma till dom andra fiskarna. Det är ju så mycket lättare å göra rent sen också när du inte ska ha den framma mer.
        70l : Ancistrus dolichopterus, Chokladfärgad mal.
        Platys, afrikanska dvärgklogrodor.
        Kejsartetra, Dvärggurami.Regnbågshaj.

        Kommentar

        Arbetssätt...