Gör inte som jag gjorde!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bessa
    • October 2007
    • 266

    Gör inte som jag gjorde!!

    Jag har haft min platyhona i en vas ett tag som ett provisoriskt yngelakvarium (den rymmer ca 15 liter) och hade haft henne där i ca 4 dar.
    VAr hemma hos en kompis som prisis hade fått 22 guppy yngel för att hon hade höjt temperaturen en aning i karet och då fick guppyn ungar och sedan när jag kom hem så bytte jag ut lite vatten i vasen mot lite varmare vatten, la i lite mer växter, ställde den under en spottlight och la på ett lila typ (för att dämpa ljur och för att katten inte skulle "kolla" (som hon gör med munnen o tassarna) lite. sedan så tänkte jag bara på att jag med ville ha platyungar och gick runt och tjäbblade om det för mig själv (och katten) och efter ca två timmar när jag för en gång skull gömt av platy honan och rusade dit för att kolla så var det fullt med små yngel ca 2o st.
    Jag belev jätte glad och skulle hälla över den i mitt yngelakvarium men jag fick fånga ett i taget och lägga i där och när jag hade lagt i ca 12 st så upptäckte jag att dom lite större yngelrna sög tag i dom små och åt upp dom , jag fick panik och tog min sugslang och sög på botten och fick upp ganska många men inte alla för det va rätt många döda som dom simmade runt och sög på.
    Så jag lyckades rädda några men gör inte som jag gorde ha i samma stolek okej?
    Katt +Fisk = Älskade

  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Oops. :S
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • bessa
      • October 2007
      • 266

      #3
      Japp inte så lycket men efter några dagar så har det "flytit" upp yngel ifrån botten eftersom dom gillar att vara vid ytan och dom har jag fångat in så några till fångade ja
      Katt +Fisk = Älskade

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Och du lär få många, många flera, dessutom.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • bessa
          • October 2007
          • 266

          #5
          Japp jag hoppas på det men man vet ju aldrig med tigerbarber i farten såå...
          Katt +Fisk = Älskade

          Kommentar

          • AllaFiskar
            • September 2007
            • 294

            #6
            Varför tog du inte bara bort honan och lät ynglen vara kvar?

            Kommentar

            • bessa
              • October 2007
              • 266

              #7
              För att jag tänkte att jag skulle ha alla i yngelakvariumet men det var ingen bra idé så nu är dom i vasen
              Mén gör inte som jag gorde för du kommer att ångra det

              Lova !!
              Katt +Fisk = Älskade

              Kommentar

              Arbetssätt...