Normalt beteende?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aquario
    • October 2007
    • 670

    Normalt beteende?

    Nu har min minsta guppyhane, som fortfarande bara är ett yngel(om möjligen en ungfisk) jaga min äldsta guppyhona. Och med äldsta menar jag att den här honan kan vara lika gammal som hans mamma alltså. Iaf så jagar han inte dem andra, han har många syskon och mer änn hälften av dem är väl honor, vad kan detta betyda? Jag har ju mina funderingar men dem tar för lång tid att formulera så.
    112L växt/sällskapsakvarium
  • _Lena_
    • June 2006
    • 1273

    #2
    Han gillar väl helt enkelt henne bäst

    Kommentar

    • Aquario
      • October 2007
      • 670

      #3
      Haha, det ser väldigtr roligt ut i alla fall, för han är knappt hälften så lång som henne. Iaf om så är fallet behöver jag inte oroa mig för inavel på ett tag, har även en nyinköpt guppyhane så, hoppas det inte utbruter ett undervattens krig mellan dem
      112L växt/sällskapsakvarium

      Kommentar

      • Lill_Lena
        • September 2006
        • 173

        #4
        en guppyhane jag har är bara kär i en av mina honfiskar...varje gång hon är i födkassen simmar han runt den helatiden och släpper henne inte ur sikte..så visst kan det vara så de fastnar för en speciell..sen har jag hört att de gärna "jagar" de största honorna av nån anledning.

        Kommentar

        • Aquario
          • October 2007
          • 670

          #5
          Hmm, jo jag oroar mig ju inte eller något, jag blir nog snarare glad. Det är faktiskt på tiden att hon också blir uppvaktad Jag har ju mer än två kullar yngel från en och samma hona så om inte hon ynglar av sig blir det nog inavel snarare än man tror :P
          112L växt/sällskapsakvarium

          Kommentar

          • Sannstrom
            • August 2007
            • 211

            #6
            Ja, fast det gör väll inte så mycket med inavel? jag tror säkerligen att dina fiskar så släkt med varandra om man ser tillbaka en bit
            70l : Ancistrus dolichopterus, Chokladfärgad mal.
            Platys, afrikanska dvärgklogrodor.
            Kejsartetra, Dvärggurami.Regnbågshaj.

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Ursprungligen postat av Aquario
              Nu har min minsta guppyhane, som fortfarande bara är ett yngel(om möjligen en ungfisk) jaga min äldsta guppyhona. Och med äldsta menar jag att den här honan kan vara lika gammal som hans mamma alltså. Iaf så jagar han inte dem andra, han har många syskon och mer änn hälften av dem är väl honor, vad kan detta betyda? Jag har ju mina funderingar men dem tar för lång tid att formulera så.
              Hanarna blir könsmogna tidigare än honorna, därför kanske hans systrar är ointressanta än så länge.... Det ändrar sig säkert så småningom.
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                #8
                Angående inavel så sök i detta forum för mer info.....
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                • Aquario
                  • October 2007
                  • 670

                  #9
                  Haha, jo det kan säkert vara så, det lustiga är att dem redan är mycket större än han Jag säljer väl av några av ynglena och så kanske jag får köpa någon hane av min kompis, men annars oroar jag mig inte så mycket om inavel, förutom dem problem som kanske kan uppstå.
                  112L växt/sällskapsakvarium

                  Kommentar

                  Arbetssätt...