Belonesox belizanus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kyssguramin
    • October 2006
    • 227

    Belonesox belizanus

    tjänare
    jag skulle vilja köpa en sådandära gäddtandkarp och skulle då också vilja få lite erfarenheter om denna lilla krabat
  • Kyssguramin
    • October 2006
    • 227

    #2
    tjaaaa, det värkar inte som det är särskillt många som har/ har haft den ^^

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Många har nog tänkt på den men av någon anledning inte fullföljt tankekedjan av någon anledning. Själv vile jag ha tag på den på 1980-talet men under den tidsperioden jag sökte efter den hittade jag den inte. Och sedan blev det mer och mer killis som gällde.
      Men ta och testa vet jag.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        De är svåra att hålla liv i har jag hört, de kan börja hoppa upp i täckglasen så de slår ihjäl sig, samt att de i stort sett bara äter levande fisk (det är vad det står i böckerna i alla fall) så då behöver man ha fri tillgång på (egenuppfödda?) levandefödare t.ex för att mata dem med.
        Sedan är de som du märkt svåra att få tag i också, jag har bara sett dem EN gång i akvarieaffär. Jag tror det kan ha varit på Åled´s, men det kan också ha varit på Akvarielagret. Du kanske kan beställa sådana från "din" affär...?
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Kyssguramin
          • October 2006
          • 227

          #5
          ok tack, att få tag på dem blir nog inget problem för djurfavoritens (husdjursbutik i täby c) leverantör har sånna inne ofta

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av Kyssguramin
            ok tack, att få tag på dem blir nog inget problem för djurfavoritens (husdjursbutik i täby c) leverantör har sånna inne ofta
            Jasså minsann, det vore kul att höra vilka skötseltips de lämnar med till dem....
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • Kyssguramin
              • October 2006
              • 227

              #7

              Kommentar

              Arbetssätt...