Räcker detta till Mollys?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Charlottis
    • December 2007
    • 579

    Räcker detta till Mollys?

    Hej!

    Jag har ett 110L akvarium med bl.a. neontetror. Jag har tillsatt 1tsk Ektozon/50L. Räcker detta salt för en Black Molly? Eller vill den ha ännu mer?

    Mvh Charlotte
  • Kyssguramin
    • October 2006
    • 227

    #2
    akvariumet räcker finfint Mollys behöver inget salt i vattnet men mår/klarar sig bättre i salt vatten

    Kommentar

    • Lill_Lena
      • September 2006
      • 173

      #3
      jag har havssalt till mina mollys..tror det är "snällare" för vattnet än ektozon..om inte MYCKET billigare. Det är stor fördel om man har lite saltat vatten till mollys, för att undvika svamp. mina mår jättebra av det! lycka till!

      Kommentar

      • Lill_Lena
        • September 2006
        • 173

        #4
        jag brukar ta 1dl salt..till mitt 102 liter

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          #5
          Ursprungligen postat av Lill_Lena
          jag brukar ta 1dl salt..till mitt 102 liter
          Om de är vana vid salt vill säga.. man vet ju inte alltid när man köper dem vad de är vana vid.. det ska man ju egentligen fråga när man handlar fisk men det glömmer man ju.. man är ju så ivrig att shoppa..

          Om de inte är vana så kan man ju hälla i lite i taget under flera dagar, kanske veckor, så de får vänja sig vid saltet också... som att koppa in i salt... sen är det ju bra att komma ihåg att salt inte dunstar utan blir kvar så sen fyller man bara på det man har tagit bort.. alltså 10 l vattenbyte ca 1 tsk nytt salt...
          Men det vet väl alla!?
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          • Charlottis
            • December 2007
            • 579

            #6
            Okej, tack Nu är det så att jag redan har neontetror, en regnbågshaj o en skäggmunsmal i akvariet, o de gillar väl inte så mkt salt som 1dl eller liknande?

            Kommentar

            • bessa
              • October 2007
              • 266

              #7
              Ingne aning faktiskt, Är det någon som vet??

              // Bessa
              Katt +Fisk = Älskade

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #8
                Du behöver inte köra med så mycket salt i karet, om du nu är tvungen att ha i det.
                Det räcker med ett par msk/100 liter vatten och i medicinskt syfte kan du öka på dosen till 1 dl/100 liter. Har du för mycket salt i karet kommer även dina växter att sparka bakut då det inte brukar vara så populärt.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                Arbetssätt...