Gyppy o Molly med?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Charlottis
    • December 2007
    • 579

    Gyppy o Molly med?

    Hej!

    Jag har en Epalzeorhynchos frenatus (regnbågshaj) i mitt akvarium. Han bor nu tillsammans med neontetror i ett 110 L. Och det går bra! Tror ni det skulle funka o ha honom tillsammans med guppy o molly?

    Mvh Charlotte
  • Olle A
    • January 2002
    • 1661

    #2
    Regnbågshaj och neontetror går säkert utmärkt att ha ihop, åtminstone om du har många neontetror och gott om gömställen ifall att regnbågshajen skulle få för sig att jaga tetrorna. Dessa arter vill båda ha mjukt och lite surt vatten. Molly vill däremot ha hårt vatten (gärna med salttillsats) och är därför inte så lämplig som sällskap. Även guppy trivs bäst i lite hårdare vatten.

    Olle

    Kommentar

    • Charlottis
      • December 2007
      • 579

      #3
      Jag förstår. Men jag har lagt i lite salt (Ektozon), o ph:t ligger på 6,7. Skulle det inte funka då? fast jag förstår ju hur du menar.

      Kommentar

      • Olle A
        • January 2002
        • 1661

        #4
        Ektozon fungerar utmärkt till molly och guppy. Vanligt havssalt som du kan köpa billigare i livsmedelsbutiker är lika bra, bara det inte innehåller jod eller antiklumpmedel. Däremot trivs inte neontetror och regnbågshajar med salt i vattnet.

        Olle

        Kommentar

        • Charlottis
          • December 2007
          • 579

          #5
          Ursprungligen postat av Lars-Olof Arvids
          Ektozon fungerar utmärkt till molly och guppy. Vanligt havssalt som du kan köpa billigare i livsmedelsbutiker är lika bra, bara det inte innehåller jod eller antiklumpmedel. Däremot trivs inte neontetror och regnbågshajar med salt i vattnet.

          Olle
          Jag har lagt i 1tsk/50L Ektozon i vattnet o neontetrorna o regnbågshajen verkar trivas bra!

          Kommentar

          Arbetssätt...