Platy hanne

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Saruman
    • October 2007
    • 183

    Platy hanne

    Jag undrar bara kan man få tillbaks leklusten hos hannen? för han bara följer efter en hona hela tiden o inte gör något alls kan det bero på att han börjar bli gammal?

    Jag matar vanlig torrfoder samt en gång om dagen rygga mygglarver för jag vet att dom blir lite "pilska" av det hehe.. men hannen som sakt gör inget på honorna

    Kan man ha en hane till utan att honorna blir stressade? har 3 honor nu
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    #2
    Ursprungligen postat av Saruman
    Jag undrar bara kan man få tillbaks leklusten hos hannen? för han bara följer efter en hona hela tiden o inte gör något alls kan det bero på att han börjar bli gammal?

    Jag matar vanlig torrfoder samt en gång om dagen rygga mygglarver för jag vet att dom blir lite "pilska" av det hehe.. men hannen som sakt gör inget på honorna

    Kan man ha en hane till utan att honorna blir stressade? har 3 honor nu

    Jag skulle skaffa mig en till hanne,, för jag har haft samma problem med det där..
    Jag tror det kan ligga till så att hannen känner ingen specielt bråttom med att para sig efter som han är själv hane med honorna, kommer det en till så känner han mer press,, men det kan vara andra förklaringar också..

    Jag testade iaf först att skaffa en till, och det vart mer fart i vattnet hos den hanen

    Kommentar

    • Saruman
      • October 2007
      • 183

      #3
      Ja ok får testa att köpa en hanne till o en hona till så det inte blir allt för jobbigt för dom bara

      Kommentar

      • elinj
        • July 2007
        • 1100

        #4
        men du har ju 3 st honor och en hane tidigare,, och ev en till nu,, det skulle inte bli jobbigt för tjejerna, men känns det bäst så för dig så kan du skaffa dig en till hona.

        Kommentar

        • Saruman
          • October 2007
          • 183

          #5
          Man vill gärna att platy honorna ska må bra o inte bli förstressad bara

          Men jag åter kommer när jag har köpt hannen o honan berättar hur resultatet blev

          Kommentar

          • elinj
            • July 2007
            • 1100

            #6
            mm gör det,, alltid roligt att höra resultat

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Ursprungligen postat av Saruman
              Man vill gärna att platy honorna ska må bra o inte bli förstressad bara

              Men jag åter kommer när jag har köpt hannen o honan berättar hur resultatet blev
              Platyhanarna brukar vara lite lugnare än svädbärarhanarna, det går säkert bra med två hanar i akvariet, sedan kommer det ju växa upp unghonor (och ja, hanar med förståss) så småningom också....
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              • Saruman
                • October 2007
                • 183

                #8
                Ja ok då behöver jag inte vara orolig för min gamla hanne Men har köpt en hane o en hona idag o se vad som händer längre fram o hoppas det blir lite större fart på min gamla hanne hehe
                För jag vill gärna ha lite mer yngel från honorna nu

                Kommentar

                Arbetssätt...