Inte några yngel???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gnici
    • January 2007
    • 7

    Inte några yngel???

    Hej!

    Jag har ett 540 liters kar med några mindre ciklidarter, ett flertal Ancistrusar, några Praktbotior, lite pansarmalar samt fullvuxna svärdbärare och Segelfensmolly......Vattnet är ganksa hårt och har rätt så högt PH värde...Växterna är massor av jätte Vallisneria och en lågväxande Cryptocoryne.....Där finns sten och en riktigt stor mangroverot.....Jag sköter vattenbyten regelbundet och tempen är mellan 25-28 grader.

    Min fråga är varför mina ungfödare inte får några yngel? Inte ett enda har fötts. OK, föds de så blir de garanterat fiskmat, men vad jag ser så finns inga dräktiga honor överhuvudtaget. Inte någon gång.....När jag köpte Mollysarna så var honorna riktigt tjocka, men det blev aldrig någon födsel, för magarna blev mindre och mindre sakta men säkert tyckte jag. Alltså inte att de blev smala med en gång, så man kunde se att de fött......

    Hälsningar Gnici
  • mazzkot
    • June 2007
    • 400

    #2
    Jag tror nog att dom har fött i skym undan å sedan blivit mat till dina ciklider :/

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      i ett så stort akvarium kanske de gömmer sig tills det är dags att föda ynglen, kanske att det är därför du inte sett några "tjockisar"....
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      Arbetssätt...