flyttning av guppyyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • piggepelle
    • March 2007
    • 168

    flyttning av guppyyngel

    jag smiter in med en fråga...

    Jag har guppyyngel som jag har flyttat från en yngelkasse till en vas på ca 1,3 liter. dom är nu snart 9 veckor och dom största är ungefär 2 cm. Kan man flytta dom största till ett 50-liters akvarium som inte alls har samma vatten som de vatten dom har i vasen. Lite krångligt
    jag skulle vara glad om jag fick svar idag så att jag kan flytta över dom idag eller ej.

    p.s i 50liter karet har jag 2 palletciklider en guppyhona ett guppyyngel som är 2 cm och 9 st molly som är 2,5 cm
    piggepelle
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ja, flytta du dem då en vas inte är det bästa stället de kan bo på, och skulle paletterna suga i sig ett eller annat yngel är det inte hela världen då det snart kommer nya.
    Koppa över fisken som du gör när du köper ny fisk så går det säkert bra, och släpp i ynglen långt från paletterna så de inte ser dem direkt framför ögonen när de kommer ner i karet.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • piggepelle
      • March 2007
      • 168

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Ja, flytta du dem då en vas inte är det bästa stället de kan bo på, och skulle paletterna suga i sig ett eller annat yngel är det inte hela världen då det snart kommer nya.
      Koppa över fisken som du gör när du köper ny fisk så går det säkert bra, och släpp i ynglen långt från paletterna så de inte ser dem direkt framför ögonen när de kommer ner i karet.

      va härligt...
      men jag har ju ett guppyyngel som är lika stort som dom jag ska släppa i men paletterna har inte brytt sig ett dugg dom är inte så stora heller, hoppas de inte händer nåt tack för svaret
      piggepelle

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av piggepelle
        va härligt...
        men jag har ju ett guppyyngel som är lika stort som dom jag ska släppa i men paletterna har inte brytt sig ett dugg dom är inte så stora heller, hoppas de inte händer nåt tack för svaret
        Det är de nya förvirrade som ligger risigt till....
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        Arbetssätt...