Video med mina Halvnäbbar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thaifighter
    • August 2006
    • 420

    Video med mina Halvnäbbar!

    Hej!
    Jag har gjort 2 små videosnuttar med några olika arter av Halvnäbbar!
    Liksom Guppies så föder dom levande yngel som är ganska stora nästan 2 cm långa och ungefär 10 stycken i en kull!
    Första filmen visar Nomorhamphus liemi eller Celebes Halvnäbb, som är den snyggaste arten, och som jag själv fångade som små yngel i en bäck på ön Sulawesi (fd Celebes)i Indonesien, och "smugglade" med mej hem för många år sen!
    I den andra filmen visar jag lite olika arter bla den i handeln vanligast förkommande Dermogenys pusillus men också den för de flesta helt okända "Svarta Halvnäbben", Nomorhamphus towoeti, som är mycket vanlig på ön Sulawesi och mest lever i strömmande vattendrag och går en bit ner i vattnet istället för uppe i ytan som dom flesta andra arterna av halvnäbbar!
    Här är en länk till första videon:
    Den visar 2 hanar av N.liemi som "imponerar" på varandra, men man ser även Svarta Halvnäbbar som försöker blanda sej i "dansen"!
    A video with my "Celebes Halfbeaks", Nomorhamphus liemi, the original fish was caught by myself on the island of Sulawesi (Celebes), Indonesia.

    Här är länken till andra videon som visar några andra arter, bla Nomorhamphus erbrardti och Hemirhamphodon pogonognathus:
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


    Thaifighter
    Alla mina fisk-video på Youtube!
    http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Fin film, men du har (tydligen) haft den ett tag, den var ju 9 år gammal, men det kanske är först nu du har lyckats lägga ut den till allmän beskådan?!

    Kul initiativ dock, mera så´nt....
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • Kyssguramin
      • October 2006
      • 227

      #3
      får man fråga hur stort akvarium du har

      Kommentar

      Arbetssätt...